|
PRZYRODA
Forum dyskusyjne PRZYRODA to doskonale miejsce do wymiany informacji, poszerzania wiedzy, rozwiazywania problemow i wszystkiego co tylko zwiazane z przyroda i jej ochrona.
|
Przesunięty przez: krotom 2011-11-09, 18:08 |
Pozycjonowanie położenia |
Autor |
Wiadomość |
lookhasz
ornitolog

|
Wysłany: 2008-12-15, 11:07 Pozycjonowanie położenia
|
|
|
Witam. Jako ze nie znalazłem podobnej problematyki to pozwolilem sobie załozyc nowy temat.
Prosiłbym o wasze wskazówki nt. sprzętu elektronicznego (kompasy elektroniczne,GPS) ktore w prosty sposob pozwolilyby na okreslenie wlasnego polozenia geograficznego (długość, szerokość)w terenie. Głównie zainteresowany jestem wiedzą o cenach takich urzadzeń i dokładnosci odczytu. Nie mam dużego doświadczenia w tej materii , wiec licze na wasze rady i wskazówki pozdrawiam |
_________________ "Nie daj się mamić, że bój jest o tę Ziemię -
kto jej nie niszczy niech pierwszy rzuci kamieniem.
Ale nie daj sobie wmówić, że ma być wszystko jedno,
szacunek dla natury to pierwotne jest sedno." |
|
|
|
 |
Pełek
Wielki Integrator

|
Wysłany: 2008-12-15, 12:01
|
|
|
wszystko zależy od tego jak dokładna pozycja Ci potrzebna i w jakim terenie
a) mapa i orientacja w terenie (kilkadziesiąt metrów - 9-15 zł)
b) odbiornik GPS (od 200zł) (+/- 8 metrów na otwartej przestrzeni)
c) odbiornik GPS na kilka "częstotliwości" (+/- 2m na otwartej przestrzeni +800zł)
d) profesjonalny odbiornik GPS + pomiar różnicowy na otwartej przestrzeni (+/- 0,3m - 10 000 zł)
e) profesjonalny GNSS odbierający wiele syganałów z różnych systemów (+/- 1 mm na otwartej przestrzeni kilkadziesiąt tysięcy złotych) |
_________________ Jakub Pełka
Turysta przyrodniczy
"Those were the days of good hunting and good sleeping" Rudyard Kipling |
|
|
|
 |
krotom
administrator ludź od prądu

|
|
|
|
 |
lookhasz
ornitolog

|
Wysłany: 2008-12-15, 21:54
|
|
|