PRZYRODA Strona Główna PRZYRODA
Forum dyskusyjne PRZYRODA to doskonale miejsce do wymiany informacji, poszerzania wiedzy, rozwiazywania problemow i wszystkiego co tylko zwiazane z przyroda i jej ochrona.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: krotom
2011-11-09, 14:08
Lunety do obserwacji ptaków
Autor Wiadomość
kivirovi 


Posty: 1596
Skąd: Cambridge, UK
Wysłany: 2004-03-11, 13:56   

witam obecnych i przyszlych fanow zrt.

w astrokraku pojawily sie nowe okulary warte rozwazenia. info z tego samego co wyzej forum.
nazywaja sie soligor ED i zdaje sie, ze to jest to. kosztuja po ok. 350-400 zl, ale sa znacznie lepsze od plussla, a nie tak niepotrzebnie wypasione jak lantanowe (za600-700zl). Moim zdaniem, choc mowie jako zupelny teoretyk, hitem do ornitologicznej zrt powinien byc 9,5mm (powiekszenie ok. 48x) jesli ktos ma dwa okulary (np.20x), lub 12,5 jesli nie chcemy zmieniac okularow (36x)

Najczesciej na najnizszym pow. czasem jak jest jakis interesujacy ptak daleko to mozna slepic na wyzszym. przyjanmniej nad woda.
W terenie lesistym to w sumie male powiekszenia tylko.
_________________
Nikon hg 8x32, Kowa 20-60x88, TS-PZ 680-1000/7.7-11.4
Pentax K-5, Σ17-70/4
Panasonic gx7, S30/2.8, 100-300/4-5.6
 
 
TatRa 


Posty: 1244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2004-03-11, 14:01   

Okularu ED na pewno s? lepsze ale cena robi swoje
Cytat:
kosztuja po ok. 350-400 zl


Jeli mam już przybliżenie ok 18x (z okulatem Pl-25mm), to chyba zdecyduję się na Pl-9mm (powiększenie 51x).
Dodam, że patrzę pod k?tem drapoli a więc blisko ich nie podejdę.
_________________
Radosław Tatko
 
 
 
kivirovi 


Posty: 1596
Skąd: Cambridge, UK
Wysłany: 2004-03-16, 13:53   

skoro cena decyduje, to moze ten okular:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=22551042

co prawda 9,7 mm czyli 47x a nie 51, ale jest znacznie lepszej firmy i moze pojsc za 100zl.

Patrzyles kiedys przez plussla o ogniskowej 9 mm?
_________________
Nikon hg 8x32, Kowa 20-60x88, TS-PZ 680-1000/7.7-11.4
Pentax K-5, Σ17-70/4
Panasonic gx7, S30/2.8, 100-300/4-5.6
 
 
TatRa 


Posty: 1244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2004-03-16, 14:00   

Tak, ale za krótko żeby móc cos powiedzieć. Boje się że to przybliżenie (51x) będzie za duże i będę miał trudnoci z wycelowaniem w ptaka, który przecież nie czeka na to abym w niego trafił :?
_________________
Radosław Tatko
 
 
 
kivirovi 


Posty: 1596
Skąd: Cambridge, UK
Wysłany: 2004-03-18, 16:56   

Witam wszystkich.

co do statywow, ja rozwazalem nastepujace opcje:
1. manfrotto 055 z glowica video to jest to co luneciarze lubia naj.
ale wazy 3,5kg i kosztuje z 600-700zl
ja podziekowalem. mozna mniejsze manfrotto 190 z ta sama glowica, wazy 2,9kg a kosztuje 500-600.
stad mam M719 digi z glowica kulkowa (1,7kg/420zl nowy, 280zl allegro). Ale Jak masz ponad 180cm to moze byc za niski. niektorzy tez sa uczuleni na glowice kulkowe i wpadaja w szal korzystajac z takich.
2. drewniany z glow. video - stabilniejszy niz manfrotto i wiekszy nieco, ale tez cos ok.3kg. ja nie chcialem tego nosic, ale sobie chwala obserwatorzy nieba i ptakow. W astrokraku za chyba ok. 300zl. na allegro sie trafiaja za 100-150zl.
3. aluminiowy chinczyk taki co to wszedzie pelno w supermarketach- odradzam, rozwali sie po 3 wyprawie. Najlepszy jest sharpa (widzialem w mediaMarkt) za 350-400zl. Duzy (wyzszy niz moj) a lekki, w miare solidny z nich wszystkich. Byl tez i na allegro.

jesli chodzisz pieszo i nosisz w plecaku statyw (jak ja), to raczej cos malego. Jesli chcesz stabilnosci to drewniany.
pozdro.
_________________
Nikon hg 8x32, Kowa 20-60x88, TS-PZ 680-1000/7.7-11.4
Pentax K-5, Σ17-70/4
Panasonic gx7, S30/2.8, 100-300/4-5.6
 
 
Mirhel 
obrączkarz


Posty: 1689
Skąd: Stargard/Poznań
Wysłany: 2004-11-11, 21:15   

Rownierz od jakiegos czasu zaczalem rozgladac sie za lunetami:

Odwiedzilem ruskich na rynku - cenowo dobrze stoja, co do jakosci niemam niestety porownania. Czytalem co pisaliscie o Yukonie 20-50x50 (ogladalem go nawet,ale bez statywu nie sposob tego modelu sprawdzic)

na allegro znalazlem takie cuss http://www.allegro.pl/show_item.php?item=34290251
co o tym sadziecie ?

Moze w najblizszym czasie przejade sie do naszych zachodnich sasiadow - zobaczyc co oni maja do zaoferowania. Slyszalem ze u niech jest taniej.
_________________
ekologiczne nawozy
KOLRING TEAM [PL]
 
 
 
Orni 


Posty: 1211
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2004-11-12, 02:22   

Ja tez powaznie nosze sie z zakupem porz?dnego sprzetu, najtaniej chyba można go kupić w Anglii. Chciałbym popróbować swoich sił w digiscopingu :) . Coolpixa juz mam od roku i jak na razie nauczyłem sie robić nim niezłe makra (próbka w albumie). Ale docelowo ma stworzyć komplet z lunet?...
_________________
Piotrek Malik
http://orni.pl
 
 
 
Hubert 


otop

Posty: 6019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2004-11-14, 21:47   

Orni, było przyjechać na obóz, pewnego wieczoru była bardzo ciekawa dyskusja o digiscopingu. :P
 
 
Orni 


Posty: 1211
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2004-11-14, 22:58   

No juz pare takich dyskusji prowadziłem :) , na razie to sie rozbija o dobra lunete :)
_________________
Piotrek Malik
http://orni.pl
 
 
 
TatRa 


Posty: 1244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2004-11-15, 15:01   

Niemiertelny temat lunet..... :wink:

Ja mogę tylko od siebie dorzucić, że sprzęt który mam (a opisałem go wyżej ale przypomnę w skrócie, przeobiona ZRT 457 z dwoma okularami Pl-25mm = przybliżenie ok 18x i szerokok?tnym W70-8,6mm = przybliżenie ok 53x)
spisuje się rewelacyjnie! i z czystym sumieniem mogę polecić takie rozwi?zanie każdemu kto na lunetę nie ma za dużo kasy :)
_________________
Radosław Tatko
 
 
 
amikosik 


Posty: 2340
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2004-11-16, 16:17   

TatRa napisał/a:
Niemiertelny temat lunet..... :wink:

...spisuje się rewelacyjnie! i z czystym sumieniem mogę polecić takie rozwi?zanie każdemu kto na lunetę nie ma za dużo kasy :)


Przerobiona ZRT jest amatorskim sprzętem do astro a przy ogl?daniu nocnego nieba stawia się refraktorom wysok? poprzeczkę. ZRT ma sporo wad ale <1000zł nie ma w Polsce wielu konkurentów.
 
 
TatRa 


Posty: 1244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2004-11-17, 08:08   

Cytat:
ZRT ma sporo wad ale <1000zł nie ma w Polsce wielu konkurentów.


Włanie, o to chodzi jakoć/cena na mój gust jest :oki:
_________________
Radosław Tatko
 
 
 
amikosik 


Posty: 2340
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2004-11-19, 17:08   

TatRa napisał/a:
www.astrokrak.pl - tam jest forum (podobne do naszego tylko astronomiczne) i w którym z działów dotycz?cych chyba firmy Astrokrak jest jeden z tematów dotycz?cy ZRT wł?cznie z kosztorysem za przeróbkę. Można też kontaktować się z Astrokrakiem mailowo i tam facet bardzo rzeczowo powie co i jak.
W skrócie przeróbka polega na wyrzuceniu orginalnego pryzmatu i okularu i założenie przejciówki k?towej i adapteru do okularów (np super Plossla)
Cały zakup załatwilimy mailami i poczta - wszystko było OK.


.. i po wymianie wygl?da całoć tak....
http://www.astro-forum.or...opic.php?t=6076
... kto to włanie sprzedaje ale bez okularów.

[ Dodano: 2004-11-19, 17:28 ]
Namor napisał/a:
Proszę o następne opinie o lunetach, szczególnie osób, które miały możliwoć poznać kilka modeli. Spotkałem b.tanie lunety Optisan (a własciwie teleskopy, które można używać z przystawk? "ziemsk?"). Czy co wiadomo na ich temat, bo sprzedawca znał tylko cenę.


Marek Substyk z http://optisan.astronomia.pl/ jest ich dystrybutorem i to Jego trzeba zapytać o opinię. Kiedy się chyba nawet wypowiadał i z tego co pamiętam to jakoć tych małych lunetek jest taka że ich nie sprzedaje.

[ Dodano: 2004-11-19, 17:46 ]
kivirovi napisał/a:


co do statywow, ja rozwazalem nastepujace opcje:......
..... Najlepszy jest sharpa (widzialem w mediaMarkt) za 350-400zl. Duzy (wyzszy niz moj) a lekki, w miare solidny z nich wszystkich.

pozdro.


Nazywa się Sherpa firmy VELBON i ma fajn? olejow? głowicę ale jak już wspomniałe jest lekki i nadaje się na bezwietrzne dni i do lekkiej lunetki. W przeciwnym wypadku trzeba się liczyć z długim wygasaniem drgań.
To chyba najlepszy statyw jaki widziałem w przedziale 350-400zł. Skusiłem się nawet i głowicę Sherpa 600 osadziłem na drewnianym statywie i przy wietrze bujało całkiem nieżle.
Ale nie zawsze tak wieje.
 
 
TatRa 


Posty: 1244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2004-11-22, 09:02   

Cytat:
.. i po wymianie wygl?da całoć tak....
http://www.astro-forum.or...opic.php?t=6076
... kto to włanie sprzedaje ale bez okularów.

Nie dokładnie tak, bo tutaj widoczna luneta ZRT 460m a nie 457m. A to zupełnie różne modele: rednica obiektywu 50mm a ZRT457m ma rednicę 70mm (co daje dużo więcej wiatła i większe pole widzenia (chyba :? ) ), poza tym zamocowanie do statywu też jest zupełnie inne. Orginalne nie jest może takie "ładne" jak w tym modelu ale nadaje się z zastosowaniem dodatkowej zł?czki do zamocowania na statywach fotograficznych czy innych np:
Cytat:
Sherpa firmy VELBON

na który zreszt? się zdecydowałem (dokładnie Sherpa 600 VELBON)

A ta luneta po najprostrzej przeróbce wygl?da tak
Po kliknięciu na obrazek można zobaczyć więcej
_________________
Radosław Tatko
 
 
 
emzar 
lasowy


Posty: 1070
Skąd: Kraków
Wysłany: 2004-11-22, 09:40   

Tatra, masz ta lunetke juz jakis czas, napisz jak sie sprawuje w codziennym uzytkowaniu, wady, zalety...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



I N F O R M A C J A
Forum Przyroda wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas korzystania z naszych usług. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że wyrażasz zgodę na użycie tych plików. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki

© PRZYRODA.org | Noclegi Świerże Górne, Kozienice, Chinów - wysoki standard, niskie ceny!

phpBB by przemo  
POLECAMY
hwww.lto.org.pl

www.kuling.org.pl

www.kp.org.pl

www.nietoperze.pl



REKLAMA




.