Człowiek chce sobie pochodzić po lesie, poobserwować przyrodę, a nie może, bo to tałatajstwo zjadłoby go najchętniej żywcem... Strzyżak jelenica (Lipoptena cervi), bo o nim tu mowa, stanowi obecnie istn? plagę w lasach....
Czy jest co, czego te paskudne owady nie lubi? ? Jaki zapach, czy co ? Wypróbowałam OFF-a - i o ile OFF działa odstraszaj?co na komary, mustyki i jusznice, tak tego paskudztwa w ogóle nie rusza... Czy co można innego poradzic, czy muszę zrezygnować z łażenia po lesie do póóóĽnej jesieni..... ? I dlaczego tego tyle obecnie lata ?? Z dzieciństwa i wczesnej młodoci nie pamiętam tych owadów w ogóle, owszem, zdarzały się ugryzienia przez komary i jusznice, ale strzyżaków nie było...
Jak u Was to wygl?da ? Dużo tego lata ?
[ Dodano: 2005-07-12, 12:06 ]
Aha, i jeszcze jedno.... Ponoć niby żeruj? tylko na zwierzynie, ale nas jednak te cholerstwa pogryzły...
_________________ Pleiades & zwierzaki
depression mode on
To ciekawy temat. Nie znam się na owadach, ale jakie gatunkii tak mnie gryzły w lesie w lipcu 2004 2003 w lesie na Mazurach - że praktycznie nie dało się po lesie chodzić. Nie pomagło odganianie gał?zkami.
Che che cóz lato ma to do siebie że s? owady. Jednego roku jest ich wiecej drugiego mniej.
gatunek tej pasożytniczej muchówki z rodziny narzępikowatych (Hippoboscidae). jest teoretycznie zupełnie nieszkodliwy dla człowieka, jednak, w pewnych okresach, doć licznie obsiadaj? one włócz?cych sie po lesie. Ze względu twarde, płaskie ciało i nogi opatrzone czepnymi pazurkami niełatwo je str?cać. Owady te poszukuj? żywicieli, którymi s? sarny i jelenie, lecz czasami omyłkowo siadaj? także na innych ssakach. Po odnalezieniu żywiciela zapłodnione samice odrzucaj? skrzydła i żyj? w sierci zwierzęcia.
Wniosek - musisz zgolić sierć