PRZYRODA Strona Główna PRZYRODA
Forum dyskusyjne PRZYRODA to doskonale miejsce do wymiany informacji, poszerzania wiedzy, rozwiazywania problemow i wszystkiego co tylko zwiazane z przyroda i jej ochrona.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Luneta dla dziecka
Autor Wiadomość
utilla 

Wysłany: 2019-04-14, 13:22   Luneta dla dziecka

Cześć,
nie znam się na tym kompletnie :( a potrzebuje kupić dzieciom lunetę.
Mieszkamy bardzo blisko lasu a na podwórku mamy poidełko dla ptaków i dzieci bardzo lubią je oberwać. Chciałam zrobić im prezent w postaci lunety na statywie. Pomóżcie proszę ...
Jest tego tyle a ja nic kompletnie nie wiem.
Poidełko jest w odległości ok 15 metrów a dzieci mają 7-12 lat. To będzie pierwsza luneta i nie wiem czy się wkręcą więc nie chciałabym wydawać za dużo :)
Polecicie coś fajnego ???

Jantar 

Wysłany: 2019-04-14, 13:48   

Może lornetka z możliwością podpięcia pod statyw? Będzie można też zabrać w teren.

utilla 

Wysłany: 2019-04-14, 14:34   

Jantar napisał/a:
Może lornetka z możliwością podpięcia pod statyw? Będzie można też zabrać w teren.

może być będzie bardziej uniwersalna ale czy typowa luneta nie jest lepsza do obserwacji na statywie jednego miejsca ?

Jantar 

Wysłany: 2019-04-14, 22:42   

Spojrzałbym na to tak:
skoro sprzęt ma być dla dziatwy, toć należy podejrzewać, że im obserwowanie ptactwa z jednego miejsca w jeden punkt może się rychło znudzić. A wówczas wiadomo, mogą to być niepotrzebnie wydane pieniądze. Chyba że wiadomo, iż na pewno będzie inaczej. A to po pierwsze.

Po wtóre zaś, lornetka ma tę zaletę tutaj, że jeśli obserwacje przy poidełku by się znudziły, to:
- z lornetką można pójść do lasu i będzie bardziej poręczna,
- można ją łatwiej zabrać na wakacje - góry, morze, etc.