jestem studentka pedagogiki i musze przeprowadzic doswiadczenie z dziecmi na temat filtrowania wody. nie wiem jak sie mam do tego zabrac. ponizej napisze treść cwiczenia:
cel: poznanie możliwości oczyszczania wody przez filtrowanie
pomoce: biała bibuła glina żwir, węgiel drzewny, piasek, lejek,słoik, wata, dzbanek z wodą.
przebieg: ukazanie różnicy miedzy wodą czystą i zanieczyszczona rożnymi substancjami, zachęcenie dzieci do prob oczyszczania wody zanieczyszczonej gliną, filtrowanie wody przez dzieci-dowolne eksperymenty, zademonstrowanie przez nauczyciela prwaidlowego oczyszczania wody
w szczególnosci chodzi mi o wyjasnienie prawidlowego ozyszczania (filtrowania) wody poprosze o kontakt gg: 10417135 e-mail gosia120785@wp.pl
mam nadzieje ze zajrzysz i przeczytasz..... mysle ze najlepiej to bedzie Ci zrobić to tak...
jako wodę czystą - weź tą co masz pokaż im w dzbanku że jest czysta. Potem odlej (jako porównawczą) do szklanki i zostaw.
Nastepnie weź zabrudź wodę i tu już jest Twoje pole do popisu możesz zabrudzić ją czy to rozpuszczonymi farbkami, czy dolać mleka, czy czegoś co wyraźnie zmieni kolor.
Następnie robimy próby... np ustawiamy kilka warstw białej bibuły lub waciki kosmetyczne? i przesączamy zabrudzoną wodę. (mogą być tam różne także większe śmietki w wodzie - popiół dla przykładu). potem możemy przesączać przez glebę, piasek itd. i różna woda wyjdzie na koniec w niektórych przypadkach zbliżona do czystej. w innych daleka
Zasadniczo różne śmieci / zawiesiny ... będą zatrzymywać się na filtrach. A woda czysta będzie przepływać tak jakby makroskopowo przez sito Możesz dzieciakom to pokazać jako wodę z piaskiem laną na drobne sitko. Piasek zostanie, a woda przepłynie i wyjaśnić im że niektóre brudy w wodzie to jak ten piasek, a niektóre rzeczy (bibuła, gleba...) to jak sitko
Mam nadzieje ze troche pomogłem
_________________ "Those were the days of good hunting and good sleeping" Rudyard Kipling