PRZYRODA Strona Główna PRZYRODA
Forum dyskusyjne PRZYRODA to doskonale miejsce do wymiany informacji, poszerzania wiedzy, rozwiazywania problemow i wszystkiego co tylko zwiazane z przyroda i jej ochrona.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
potrzebuje pomocy
Autor Wiadomość
gosia120785 

Wysłany: 2008-02-11, 17:53   potrzebuje pomocy

jestem studentka pedagogiki i musze przeprowadzic doswiadczenie z dziecmi na temat filtrowania wody. nie wiem jak sie mam do tego zabrac. ponizej napisze treść cwiczenia:
cel: poznanie możliwości oczyszczania wody przez filtrowanie
pomoce: biała bibuła glina żwir, węgiel drzewny, piasek, lejek,słoik, wata, dzbanek z wodą.
przebieg: ukazanie różnicy miedzy wodą czystą i zanieczyszczona rożnymi substancjami, zachęcenie dzieci do prob oczyszczania wody zanieczyszczonej gliną, filtrowanie wody przez dzieci-dowolne eksperymenty, zademonstrowanie przez nauczyciela prwaidlowego oczyszczania wody
w szczególnosci chodzi mi o wyjasnienie prawidlowego ozyszczania (filtrowania) wody poprosze o kontakt gg: 10417135 e-mail gosia120785@wp.pl

Pełek 
Wielki Integrator

otop

Wysłany: 2008-02-11, 18:11   

mam nadzieje ze zajrzysz i przeczytasz..... mysle ze najlepiej to bedzie Ci zrobić to tak...
jako wodę czystą - weź tą co masz ;) pokaż im w dzbanku że jest czysta. Potem odlej (jako porównawczą) do szklanki i zostaw.

Nastepnie weź zabrudź wodę ;) i tu już jest Twoje pole do popisu ;) możesz zabrudzić ją czy to rozpuszczonymi farbkami, czy dolać mleka, czy czegoś co wyraźnie zmieni kolor.

Następnie robimy próby... np ustawiamy kilka warstw białej bibuły lub waciki kosmetyczne? i przesączamy zabrudzoną wodę. (mogą być tam różne także większe śmietki w wodzie - popiół dla przykładu). potem możemy przesączać przez glebę, piasek itd. i różna woda wyjdzie na koniec :) w niektórych przypadkach zbliżona do czystej. w innych daleka ;)