Witam!
Jestem terrarystą amatorem. W ostatnim czasie zafascynowały mnie nasz rodzime ważki sprawdziłem więc jak dużo z nich w Polsce znajduje się pod ochroną. Okazało się iż jest wiele ważek pospolitych które z powodzeniem mógłbym hodować w terrarium. I tu pytanie do Was znawcy. W jakim miesiącu wykluwają się mniej więcej młode larwy-bo od larw chciał bym zacząć. I pytanie drugie. Czy ktoś z was próbował już hodować ważki? Jeżeli tak to w jakim pojemniku i z jakim "wystrojem" je trzymał, a także jaką wilgotność i temperaturę trzeba im zapewnić
Z góry dziękuję. Miłosz
Tak się zastanawiam, na ile to jest realne. Bo jak się obserwuje ważki w naturze, to one są raczej terytorialne (przynajmniej te duże) i chyba musiałbyś mieć dla nich duuuże terrarium Nie słyszałam jeszcze, żeby ktoś ważki hodował w domku. Poza tym larwy są wodne i drapieżne, więc musiałbyś założyć sobie wannę z małymi rybkami, żeby miały na co polować
_________________ www.pajacyk.pl
jedno kliknięcie to 5 gr - niby niewiele, ale wszystko zależy od tego, ile osób kliknie...
Mówcie sobie, co chcecie, a ja jestem przeciw znacznikom nosowym!!!
Dobrze zrozumiałam, chcesz hodować jedno imago ważki? No to nie wróżę powodzenia w rozmnażaniu A larwy radzę trzymać w osobnych akwariach, bo się najzwyczajniej w świecie pozjadają.
O rozmnażaniu nawet nie myślałem... Nie umiem rozróżnić płci ważek, a poza tym nie znam ich "zwyczajów" podczas okresu godowego Jeżeli się pozjadają, to hmm coś się wymyśli, np podział akwarium na parę części
Powiedzcie jeszcze czy ten pomysł jest realny, czy mam go zaniechać?Co o tym myślicie?