PRZYRODA Strona Główna PRZYRODA
Forum dyskusyjne PRZYRODA to doskonale miejsce do wymiany informacji, poszerzania wiedzy, rozwiazywania problemow i wszystkiego co tylko zwiazane z przyroda i jej ochrona.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Hodowla ważek
Autor Wiadomość
Grishnok 

Wysłany: 2008-06-26, 17:38   Hodowla ważek

Witam!
Jestem terrarystą amatorem. W ostatnim czasie zafascynowały mnie nasz rodzime ważki sprawdziłem więc jak dużo z nich w Polsce znajduje się pod ochroną. Okazało się iż jest wiele ważek pospolitych które z powodzeniem mógłbym hodować w terrarium. I tu pytanie do Was znawcy. W jakim miesiącu wykluwają się mniej więcej młode larwy-bo od larw chciał bym zacząć. I pytanie drugie. Czy ktoś z was próbował już hodować ważki? Jeżeli tak to w jakim pojemniku i z jakim "wystrojem" je trzymał, a także jaką wilgotność i temperaturę trzeba im zapewnić
Z góry dziękuję. Miłosz

P.S. Znalazłem trochę informacji na http://www.przyrodapolska...kania03_01.html ale dla mnie to za mało, nie zamierzam hodować żadnego zwierzęcia w ciemno!

Justyna K 

Wysłany: 2008-06-27, 13:01   

Tak się zastanawiam, na ile to jest realne. Bo jak się obserwuje ważki w naturze, to one są raczej terytorialne (przynajmniej te duże) i chyba musiałbyś mieć dla nich duuuże terrarium :? Nie słyszałam jeszcze, żeby ktoś ważki hodował w domku. Poza tym larwy są wodne i drapieżne, więc musiałbyś założyć sobie wannę z małymi rybkami, żeby miały na co polować :-D

Grishnok 

Wysłany: 2008-06-27, 15:07   

Akwarium mam :-) A co do terytorialności...Jeżeli do imago dotrwa duża ilość ważek po prostu wypuszczę ję, a hodować będę powiedzmy 1 sztukę.

Aneta 
moderator

Wysłany: 2008-06-27, 20:49   

Dobrze zrozumiałam, chcesz hodować jedno imago ważki? No to nie wróżę powodzenia w rozmnażaniu ;) A larwy radzę trzymać w osobnych akwariach, bo się najzwyczajniej w świecie pozjadają.

Grishnok