PRZYRODA Strona Główna PRZYRODA
Forum dyskusyjne PRZYRODA to doskonale miejsce do wymiany informacji, poszerzania wiedzy, rozwiazywania problemow i wszystkiego co tylko zwiazane z przyroda i jej ochrona.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Oznaczanie motyli nocnych
Autor Wiadomość
michalik 

Wysłany: 2015-09-21, 20:33   Oznaczanie motyli nocnych

Szanowna Państwo,

Nazywam się Michał Pawlak i jestem uczniem drugiej klasy Liceum. W czasie wakacji prowadziłem projekt badawczy: "Charakterystyka występowania motyli nocnych na terenie kompleksu leśnego Barbarka w Toruniu.". W czasie tego projektu udało mi się zaobserwować i sfotografować około 80 gatunków motyli nocnych. Starałem się oznaczyć je przy pomocy dostępnych mi atlasów. Niestety ponad 30 z nich nie jestem w stanie sam oznaczyć. Stąd mam dużą prośbę do Państwo - czy mógłbym prosić o pomoc w ich oznaczeniu. Gdyby była taka możliwość chętnie przesłałbym ich fotografie na Państwa maila. W razie potrzeby mój mail to: michal.pawlak98@gmail.com
Z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam,

Michał Pawlak

wieslawbaginski 

Wysłany: 2015-10-14, 21:56   

Spróbuj odwiedzić prof. Jarosława Buszko na UMK może pomoże :
http://www.keib.umk.pl/jaroslaw-buszko/
Pozdrawiam

Nisoria 

Wysłany: 2015-10-14, 22:28   

Michale,

możesz działać trzytorowo:
1. idąc drogą, którą wytyczył Wiesław Bagiński (preferowana - nawiązanie kontaktu ze znawcą i pasjonatem przynosi szybszy progres i ukierunkowanie zainteresowań).
2. spróbować korzystać ze źródeł, przy pomocy których być może część motyli oznaczysz samodzielnie - pobierając klucze PTE do oznaczania motyli spod adresu: http://baza.biomap.pl/pl/list/publication/default i rozszerzyć swoją umiejętność oznaczania, której nie podaruje Tobie żaden - choćby najlepszy - atlas.