|
PRZYRODA
Forum dyskusyjne PRZYRODA to doskonale miejsce do wymiany informacji, poszerzania wiedzy, rozwiazywania problemow i wszystkiego co tylko zwiazane z przyroda i jej ochrona.
|
Oznaczanie motyli nocnych |
Autor |
Wiadomość |
michalik
|
Wysłany: 2015-09-21, 19:33 Oznaczanie motyli nocnych
|
|
|
Szanowna Państwo,
Nazywam się Michał Pawlak i jestem uczniem drugiej klasy Liceum. W czasie wakacji prowadziłem projekt badawczy: "Charakterystyka występowania motyli nocnych na terenie kompleksu leśnego Barbarka w Toruniu.". W czasie tego projektu udało mi się zaobserwować i sfotografować około 80 gatunków motyli nocnych. Starałem się oznaczyć je przy pomocy dostępnych mi atlasów. Niestety ponad 30 z nich nie jestem w stanie sam oznaczyć. Stąd mam dużą prośbę do Państwo - czy mógłbym prosić o pomoc w ich oznaczeniu. Gdyby była taka możliwość chętnie przesłałbym ich fotografie na Państwa maila. W razie potrzeby mój mail to: michal.pawlak98@gmail.com
Z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam,
Michał Pawlak |
|
|
|
 |
wieslawbaginski
|
|
|
|
 |
Nisoria
|
Wysłany: 2015-10-14, 21:28
|
|
|
Michale,
możesz działać trzytorowo:
1. idąc drogą, którą wytyczył Wiesław Bagiński (preferowana - nawiązanie kontaktu ze znawcą i pasjonatem przynosi szybszy progres i ukierunkowanie zainteresowań).
2. spróbować korzystać ze źródeł, przy pomocy których być może część motyli oznaczysz samodzielnie - pobierając klucze PTE do oznaczania motyli spod adresu: http://baza.biomap.pl/pl/list/publication/default i rozszerzyć swoją umiejętność oznaczania, której nie podaruje Tobie żaden - choćby najlepszy - atlas.
3. skorzystać z profesjonalnych stron internetowych (lepidoptera.eu, lepiforum.de, entomo.pl/forum), na których przekrojowo zapoznasz się z krajowymi motylami oraz poznasz innych ludzi z pasją.
Tak, czy inaczej - każda droga, którą wybierzesz wymaga pracy własnej, z którą - jak mniemam po prezentacji swojej osoby i podejścia do tematu - jest Ci po drodze.
Powodzenia |