Wybieram się w najbliższy weekend na Mazury (okolice Mikołajek). Czy macie jakieś sugestie na co o tej porze roku zwracać uwagę (przyrodniczo rzecz jasna). O ile kojarzę zlot w Urwitałcie był mniej wiecej w tym okresie ?
na wstępie wspomnę po raz któryśtam, że jestem jedynie amatorem, miłośnikiem i przede wszystkim amatorem-fotografem Po prostu lubię ptaki, ale nie potrafię ich rozpoznawac i badać tak dobrze jak wy.
Wybieram się z małżonką na Mazury w sierpniu i szukam informacji gdzie (choćby mniej więcej) i jakie gatunki ptaków można tam obserwować, a przede wszystkim fotografować. W sieci jakoś nie udało mi się nic interesującego znaleźć, więc liczę na Waszą pomoc. Z drugiej strony mój drugi ulubiony film Dziobem i Pazurem by kręcony w dużej części na Mazurach, więc chyba jednak coś się tam znajdzie.
Ja też się wybieram na Mazury i też mam nadzieję,że ktoś mi pomoże(w tej samej sprawie,tylko chodzi mi głównie o jakieś ciekawe gatunki płazów i gadów tam występujące)
Z góry dzięki za pomoc
Hmmm ja wróciłem własnie z Suwalszczyzny... na rzekach ptaki są niesamowicie płochliwe, wszytsko po za krzyżówkami ucieka na widok człowieka. Myśle że najciekawsze będą wypady na jeziora, w celu obserwowania ptactwa wodnego, wszelakich kaczek, mew. W tej chwili młode już są podrośnięte, można zobaczyć bardzo fajne rodzinki Skolei na rzekach takich jak np Krutynia na wysokości miejscowości Krutynia jest odcinek tak uczęszczany że kaczki wogóle nie boją sie człowieka, można je karmić ręką... fajne fotki bez wysiłku Ogólnie najprostsze obserwacje: Kaczki krzyżówki, perkozy dwuczube, kormorany, łabędzie nieme, trafiają sie ogorzałki, mewy śmieszki, srebrzyste, pospolite. No i troszke drapoli myszołowy i błotniaki, przy odrobinie szczęścia kanie no i bielik.
Rey ogorzałki nie widziałeś? Co tak oczy wywalasz?