PRZYRODA Strona Główna PRZYRODA
Forum dyskusyjne PRZYRODA to doskonale miejsce do wymiany informacji, poszerzania wiedzy, rozwiazywania problemow i wszystkiego co tylko zwiazane z przyroda i jej ochrona.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Całowanie
Autor Wiadomość
dzakhammer 

Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-26, 17:05   

Witam, ostatnio dowiedziałem się o cudownym miejscu jakim jest ponoć bagno całowanie. Chciałbym zabrać tam dziewczynę, wielbicielkę takich okolic, ale mam problem:
- w jaki sposób komunikacją miejską (lub prywatną) można dojechać tam z Warszawy?
- teren jest rozległy i nie wiem gdzie dokładnie się kierować, zależy mi na okolicy ze zwykłymi, ładnymi łąkami.
Jeśli znacie podobne miejsca do których łatwiej dotrzeć z Warszawy, chętnie posłucham.
Proszę o szybką pomoc.
 
 
Waldi 

Posty: 237
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2012-05-28, 13:51   

Czymkolwiek do Otwocka (KM, SKM, Minibus, linia 702). Z Otwocka, z ulicy Orlej (przy dworcu PKP) jeździ autobus do Podbieli. Niestety nie wiem w jakich godzinach odjeżdża.
 
 
s17 

Posty: 16
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2013-04-18, 16:07   Modernizacja linii kolejowej prowadzacej przez obszar Natura

Modernizacja linii kolejowej prowadzacej przez obszar Natura 2000 Bagno Calowanie?

Okazuje sie, ze przez Bagno Calowanie juz teraz przebiega niejeden miedzynarodowy szlak tranzytowy - poza drogowa obwodnica tranzytowa dla Warszawy, czyli droga nr 50.

Jest to zaliczona do TEN-T linia kolejowa nr 12 Skierniewice - Lukow (CE20). Linia na tym odcinku jest dwutorowa, a w niektorych miejscach teren kolejowy ma okolo 40 m szerokosci. Mimo tego predkosc maksymalna na linii wynosi 60 km na h. Ma byc dwa razy wiecej. Linia ta jest obwodnica dla Warszawy, jadac ze wschodu na zachod pociagi nie musza wjezdzac na teren stolicy (np. okolice Dworca Gdanskiego).

Planowana jest modernizacja linii, aby mozna bylo na niej rozwinac predkosc 120 km na h (moze i wieksza?). Niestety, nasyp kolejowy jest waski (okolo 8 m), wiec zapewne trzeba bedzie go poszerzyc.

Oto obrazek z planowanymi rezerwatami tuz przy DK 50:



A to bagno Calowanie pod linia kolejowa, gdzie rezerwaty sa od niej wyraznie oddalone:



Mapa siedlisk:



Czy powiekszenie nasypu o kilka metrow jest w stanie zaszkodzic obszarowi na wieksza skale? Czy mozna wykonac rozbudowe linii kolejowej, ktora moze sluzyc do przewozu na torach tysiecy TIRow dziennie? Czy mozna rozbudowac linie i jednoczesnie nie zaszkodzic obszarowi Natura 2000? Czy mozna chociaz ograniczyc straty do pewnego niewielkiego obszaru (np. kilkadziesiat m wzdluz linii albo mniej w zwiazku z poszereniem nasypu), nie pozwalajac na straty dlaszych obszarow, gdzie planowane sa rezerwaty i uzytki ekologiczne?

Jezeli nie, to mamy wielki problem z tranzytem przez Warszawe i zostanie nam tylko jednojezdniowa 50 lub mnostwo pociagow z TIRami miedzy Srodmiesciem a Zoliborzem...

Ominiecie Bagna Calowanie wymagaloby budowy co najmniej kilkudziesieciu nowej linii kolejowej. Jezeli naprawde poszerzenie nasypu zniszczyloby Calowanie, to moze po prostu na odcinku przez Bagno wprowadzic ograniczenie do 60 km na h, a na pozostalych modernizowac do 120 albo i wiecej?

Linia kolejowa nr 12 dzieli obszar siedliskowy Bagno Calowanie na pol. A ten obszar ma kilkanascie km dlugosci.

W urzedzie gminy Sobienie-Jeziory pod koniec 2012 r. byly udostepnione informacje na temat przebudowy LK 12. W wielu miejscach mialy stanac ekrany dzwiekochlonne! Wisialo to na tablicy ogloszen, publicznie dostepnej.

I co myslicie o nowych rezerwatach i uzytkach ekologicznych na obszarze Natura 2000 Bagno Calowanie?

Moze to zabrzmi niepowaznie, ale na stronie airport.on.rails byla propozycja uczynienia z LK 12 linii szybkiej kolei do Centralnego Portu Lotniczego na zachod od Warszawy:

http://www.airport-on-rai.../cplnadskrz.htm



Czerwona linia - autostrada (taki przebieg nierealny - przez srodek Kampinoskiego Parku Narodowego)

Niebieska linia - koleje duzych predkosci (w tym ta przebiegajaca przez BC) - to linia glownie towarowa i tranzytowa, nie pasazerska...
 
 
s17 

Posty: 16
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2013-04-22, 08:44   

Autostradowa obwodnica Warszawy za mniej niz kilkanascie lat?

http://warszawa.gazeta.pl..._Warszawy_.html

Krzysztof Śmietana
14.03.2011 , aktualizacja: 14.03.2011 12:11


- Koncepcja stanie się podstawą dla opracowania szczegółowych planów poszczególnych resortów - zapowiada Leszek Bigos z biura prasowego Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Jego plany wywołały już jednak duże protesty. Np. w Kielcach i w Rzeszowie, które nie zmieściły się na liście metropolii, a to przekreślałoby tam wiele inwestycji.

Wolna kolej - przyspieszy?

Bardzo ambitny plan rząd kreśli za to dla stolicy i Mazowsza. Zakłada on, że działałyby tu aż trzy lotniska - oprócz Okęcia i Modlina powstałoby kolejne między Łodzią a Warszawą. W 2030 r. to ostatnie nie odgrywałyby jeszcze zbyt dużej roli. Rządowa koncepcja przewiduje przy nim jedynie zarezerwować teren pod międzykontynentalny hub, który powstałby później.

Za niespełna 20 lat warszawiacy mieliby jeździć pociągami z prędkością 250-300 km na godz. do wszystkich większych miast w Polsce - całkiem nową linią do Łodzi, Poznania i Wrocławia, nową linią na północ do Torunia, Bydgoszczy i Gdańska, zaś do Krakowa i Katowic przebudowaną Centralną Magistralą Kolejową. Na razie kolej z braku pieniędzy wciąż przekłada remonty torów m.in. w stronę Lublina i Radomia i pociągi muszą jeździć coraz wolniej.

Nie ma ekspresówek, będą autostrady?
Takie plany dla aglomeracji stołecznej znalazły się w Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030, którą przygotowuje Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Na ponad 200 stronach zapisano, jak w tym czasie ma się rozwijać Polska. Na papierze można zobaczyć m.in. planowaną sieć lotnisk, autostrad, dróg szybkiego ruchu czy linii kolei dużych prędkości. Z planami transportowymi ściśle wiąże się to, wokół których miast będą się tworzyć metropolie. Te zdaniem rządu powinny być liderami wpływającymi na rozwój mniejszych miast w regionie.

Trzy lotniska wokół stolicy, a większość wylotówek to autostrady, do tego superszybka kolej do ważniejszych miast - tak ambitną koncepcję rozwoju aglomeracji stołecznej przygotowuje rząd. Według ekspertów część pomysłów nie ma sensu.

Nieprawdopodobnie wręcz wygląda zapowiadana sieć szybkich dróg wokół stolicy. Dotąd planowano, że autostradą z Warszawy pojedziemy tylko na zachód - w kierunku Łodzi i na wschód - w stronę Siedlec. Strategia do roku 2030 zakłada jednak, że w autostrady zamieni się też większość wylotówek - w stronę Białegostoku, Lublina, Kielc, Gdańska i Torunia. Planiści zakładają bowiem, że zostaną przebudowane drogi ekspresowe. Tyle że po latach starań w stolicy otwarto dopiero pierwszą z nich - przez Bemowo.

- Taka przebudowa może być trudna. Np. na autostradzie są łagodniejsze łuki. W wielu przypadkach konieczne byłyby więc korekty przebiegu tras - przestrzega dr Andrzej Brzeziński z Politechniki Warszawskiej, ekspert od komunikacji i planowania dróg. Dodaje, że gęsta sieć autostrad wokół stolicy to zaprzeczenie planów rządu przyjętych jeszcze w latach 90., które zakładały, że w Polsce wystarczą trzy autostrady - dwie z zachodu na wschód i jedna z północy na południe. Ten szkielet miała uzupełniać sieć dróg ekspresowych, które są znacznie tańsze w budowie. - Przecież wiele z nich ma dopiero powstać. Trzeba by wykazać, czy opłaca się je później przerabiać w autostrady - dodaje Brzeziński.

Robert Chwiałkowski ze stowarzyszenia Siskom mówi, że przerabianie dróg ekspresowych wiązałoby się z likwidacją wielu skrzyżowań (autostrady nie mogą mieć ich zbyt często). Siskom proponuje, by w strategii do 2030 r. nie zapisywać, gdzie mają być autostrady i drogi ekspresowe, tylko bardziej ogólnie wskazać wszystkie drogi szybkiego ruchu. Chwiałkowski popiera za to zapis o budowie autostradowej obwodnicy Warszawy, która omijałaby miasto szerokim łukiem. - W 2025 r. tranzyt może być już na tyle duży, że uzasadniałoby to otwarcie takiej trasy - uważa.

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego twierdzi, że konsultacje w sprawie koncepcji rozwoju Polski do 2030 r. już się skończyły. Rząd ma ją przyjąć na przełomie marca i kwietnia.


Po co budowac autostrade dla tirow! TIRy na tory! Precz z tranzytem ciezarowek! Kolej na kolej!
 
 
s17 

Posty: 16
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2013-05-04, 15:23   

Właśnie mam takie pytanie: czy poszerzenie nasypu kolejowego o około 4 m mogłoby spowodować większe negatywne zmiany na obszarze Natura 2000 Bagno Całowanie? Obecnie nasyp ma około 8 m szerokości, odległość między osiami torów chyba 4 m, czyli czytałem, że maksymalna prędkość, jaką będzie można osiągnąć na tej linii, to 160 km na h. W przyszłości ma być budowany Centralny Port Lotniczy między Łodzią a Warszawą i ta linia kolejowa (Skierniewice - Łuków) wydaje się być typowana jako jedno z ważniejszych połączeń kolejowych z nowym portem (od strony wschodniej i południowo-wschodniej). Tuż obok linii kolejowej nie ma w planach utworzenia rezerwatów czy użytków ekologicznych, ale są około 100 m na południe czy północ. Czy nie można zatem poszerzyć nasypu tak, aby nie uszkodzić tych szczególnie cennych obszarów (rezerwaty i użytki ekologiczne)? Jeżeli powstanie CPL, to zapewne będzie też konieczna budowa autostrady omijającej Warszawę od południa. Natrafiłaby ona na bardzo duże przeszkody - sady grójeckie i nadwiślański korytarz ekologiczny od Dęblina po Warszawę, z Bagnem Całowanie, park krajobrazowy był w planach na całym odcinku województwa mazowieckiego na południe od Otwocka, aż za Maciejowice. W planach są też rezerwaty Ławice Podgórzyckie i Kępa Czerska (na Wiśle), pomiędzy którymi jest przerwa długości około 1 km (sugerowałbym poprowadzenie autostrady właśnie w niej). Na wschód od przerwy między rezerwatami droga ominęłaby od południa obszar ptasi Bagno Całowanie i letniska w Zuzanowie w odległości około kilometra. Dalej na południe jest duża strefa letnisk w gminie Wilga. Potem autostrada poszłaby na północ, może na południe od Pilawy, może na północ, omijając wydmy między Pilawą a Garwolinem, rezerwat Rogalec, Mazowiecką Dolinę Kościeliska. Prowadzenie autostrady dalej na południe (np. przez gminę Wilga) wydaje się być bez sensu ze względu na zbyt dużą ilość drogi do wybudowania i kolejne wartościowe obszary (dolina Pilicy, wycięcie większej ilości sadów grójeckich). Jeżeli kiedyś byłąby potrzeba wybudowania tranzytowej autostrady na południe od Warszawy, to mam wyraźną koncepcję dotyczącą tego, gdzie ma ona przebiegać. Obok autostrady sugerowałbym też poprowadzenie linii kolei dużych prędkości, jeżeli nie można byłoby wykorzystać istniejącej linii Skierniewice - Łuków. Bagno Całowanie okazało się wielką barierą w planowaniu tranzytowych obwodnic Warszawy. Czy naprawdę nie da się poprowadzić autostrady w tym miejscu bez zniszczenia obszarów? A jeśli nie autostrada, to może chociaż poszerzenie linii kolejowej... Do obecnej DK 50 mają przylegać dwa rezerwaty, ale do linii Skierniewice - Łuków rezerwaty mają nie przylegać, więc może uda się jakoś nawodnić cenniejsze obszary na wypadek konieczności poszerzenia nasypu kolejowego? Możliwe, że te inwestycje będą po 2030 r., ale już teraz warto się zabezpieczyć i wytyczyć szlaki.
 
 
cacura 

Posty: 233
Wysłany: 2013-05-07, 15:20   

s17 napisał/a:
Modernizacja linii kolejowej prowadzacej przez obszar Natura 2000 Bagno Calowanie

Ta... a co to ma wspólnego z turystyką nizinną której poswięcony jest ten dział?????
 
 
AnkaM 

Posty: 4
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2013-07-06, 07:50   Jak tam trafić? Poszukuję informacji

Gdzie dokładnie jest to bagno i czy są tam jakieś ścieżki ?
I jeszcze gdzie można zostawić auto ?
Z góry dziękuję
 
 
pulsatilla1214 

Posty: 4617
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2013-07-13, 13:40   



najwygodniej z Góry Kalwarii jechać drogą na Kołbiel, w miejscowości Tabor skręcamy na południe i dojeżdżamy do Podbieli, gdzie najlepiej zostawić samochód.

okazała wieża widokowa znajduje się przy drodze na zachód, w bagno, z Podbieli (przysiółek Rosłońce), koordynaty wieży: 52 00 42 N, 21 21 12 E (stopnie, minuty sekundy). Na południe od wieży odbija jedna ze ścieżek/kładek w stronę uprawy zachowawczej brzozy niskiej, druga, w kierunku północnym, odbija z drogi nieco wcześniej, kilkanaście- kilkadziesiąt metrów na wschód od wieży. Stan ich jest już nie najlepszy, ale z geoportalu przebieg jeszcze widać.. ;)

czasem nawet można nieoczekiwanie spotkać jakichś forumowiczów, jak i mi się udało w maju tego roku... :mrgreen:
 
 
Predator 

Posty: 5
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2013-07-20, 18:10   

Jeśli koniecznie chcesz wybrać się samochodem, to od strony miejscowości Całowanie-Pękatka dojedziesz nawet w środek mokradeł, choć moim zdaniem to grzech pchać się tam ze spalinami. Niestety z powodu nielegalnie wykopanych tam stawów i komercyjnego łowiska, w weekendy parkuje tam kilkadziesiąt samochodów.

Parę dni temu akurat spędziłem tam dwa dni przechodząc około 20 kilometrów. Zapraszam na relację z wyprawy ze zdjęciami i filmem: Dwa dni na bagnach
_________________
Relacje z moich wypraw na blogu http://ludzkietropy.pl/
 
 
amdain 


Posty: 111
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2013-08-27, 20:06   

Najlepiej zostawić auto w centrum pogorzeli pod remizą OSP (przy drodze która przez nią przebiega) najbardziej udana wizyta będzie na pewno na wiosnę ( trzeba pamiętać o kaloszach )
Byłem tam w lipcu o czym napisałem tu : http://przyrodniczeobserw...-calowanie.html .
_________________
:smile:
Pozdrawiam, Damian
Moje zapiski https://przyrodniczeobserwacje.blogspot.com
 
 
szyszak 

Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-04, 21:34   

Masz na myśli tę Pogorzel koło Mińska?
 
 
amdain 


Posty: 111
Skąd: Mazowsze
  Wysłany: 2013-09-04, 21:39   


Przepraszam za Pomyłkę, oczywiście że chodzi o Podbiel :roll:

Wieś Podbiel, gm Celestynów, pow. Otwocki, Mazowiecki Park Krajobrazowy

http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/
[/b]
_________________
:smile:
Pozdrawiam, Damian
Moje zapiski https://przyrodniczeobserwacje.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



I N F O R M A C J A
Forum Przyroda wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas korzystania z naszych usług. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że wyrażasz zgodę na użycie tych plików. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki

© PRZYRODA.org | Noclegi Świerże Górne, Kozienice, Chinów - wysoki standard, niskie ceny!

phpBB by przemo   - anime
POLECAMY
hwww.lto.org.pl

www.kuling.org.pl

www.kp.org.pl

www.nietoperze.pl



REKLAMA




.