PRZYRODA Strona Główna PRZYRODA
Forum dyskusyjne PRZYRODA to doskonale miejsce do wymiany informacji, poszerzania wiedzy, rozwiazywania problemow i wszystkiego co tylko zwiazane z przyroda i jej ochrona.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Google  

Poprzedni temat «» Następny temat
Autostrada A2-STOP!!! Nie przez torfowiska
Autor Wiadomość
cacura 

Posty: 234
Wysłany: 2013-04-14, 20:49   

s17 napisał/a:
Oto przykład superobwodnicy (826 km):

tak widać że ktoś nie doczytał albo nie zna jezyka - bo w linku jest wyrażnie napisane że jest to 4 koło wokół paryżewa a wawa nawet jednego nie ma - to raz. Dwa nie za bardzo wiem czemu mają służyć tego typu manify - no może poza poprawieniem sobie własnego ego. Skoro od warszawy do granicy z białorusią jest decyzja gdzie bedzie przebiegać A2 - więc rysowanie sobie kresek na mapie jest równie sensowne jak budowa tunelu wzdłuż a nie w poprzek rzeki.
 
 
s17 

Posty: 16
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2013-04-16, 08:15   A2 na południe od Warszawy jest możliwa!

Na całym odcinku E30 w Polsce jest autostrada a pod najbogatszą stolicą Warszawą i jej regionem metropolitalnym ma być zakaz ruchu dla ciężarówek jadących tranzytem... na odcinku od okolic Żyrardowa do Mińska Mazowieckiego?

Nie ma wytyczonej autostrady Berlin - Moskwa! A2 ma być w dwóch kawałkach. Zachodni Berlin - Warszawa i wschodni Warszawa - Moskwa. Co z tego, jak TIRy mają mieć zakaz wjazdu w granice administracyjne Warszawy po wybudowanie EKSPRESOWEJ (nie autostradowej) obwodnicy Warszawy i być kierowane na jednojezdniowe drogi nr 62 i 50... Jak to świadczy o Warszawie - egoiści panicznie bojący się tranzytu i spychające go na niebezpieczne drogi kilkadziesiąt km za miastem. Poznań, Wrocław, Kraków, Londyn, Berlin mają w granicach administracyjnych autostrady, a Warszawa ma nie mieć nigdy.

Nie ignorujcie KPZK 2030. Dopełnienie A2 byłoby najbardziej priorytetowym odcinkiem autostradowej obwodnicy Warszawy. Na pozostałych odcinkach mogłoby być S lub tylko druga jezdnia (GP).

Nie musi ono przebiegać przez MPK, Bagno Całowanie, obszar Natura 2000 przy ujściu Pilicy czy turystyczną gminę Wilga! Ale droga bardzo kosztowna by była, kosztowałaby kilka miliardów złotych i najprawdopodobniej byłaby płatna dla każdego. Największym problemem byłyby żyzne gleby (np. w okolicy Wisły), wiele km kw. ich trzeba byłoby wywieźć w celu ochrony przed pokryciem i skażeniem. Byłaby to droga klasy A od Żyrardowa do Kałuszyna bądź Siedlec. Przecinałaby jedynie OChK i obszar N2000 na Wiśle (ale Wisły ominąć się nie da, a mosty na niej są szczególnie potrzebne). Długość w wariancie Żyrardów - Kałuszyn - niecałe 130 km. W niektórych miejscach można by wykorzystać obecną "50", ale jest ona za wąska i ma wiadukty tylko pod jedną jezdnię.

http://www.mapa.warszawa....POW,MAZOWIECKIE

http://wikimapia.org/#lan...4144897;3116923
 
 
cacura 

Posty: 234
Wysłany: 2013-04-16, 20:12   

s17 napisał/a:
Nie ma wytyczonej autostrady Berlin - Moskwa!

Owszem jest nie kłam.
s17 napisał/a:
Nie musi ono przebiegać przez MPK, Bagno Całowanie, obszar Natura 2000 przy ujściu Pilicy czy turystyczną gminę Wilga!


ta mówił chłop do obrazu obraz ni razu - zrozum wreszcie baranku boży że A2 NIGDY nie była planowana przez Całowanie - czy inne wymieniane przez ciebie tereny
koniec kropka - a nawiedzonymi tekstami to zgłoś się do komisji pana Antosia - przyjmie cie z otwartymi ramionami :mrgreen: :mrgreen:
 
 
s17 

Posty: 16
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2013-04-17, 10:33   

Jest szlak A2 zmieniajacy sie w Warszawie i najblizszych okolicach w S2 (czyli droge ekspresowa, nie autostrade). Tak wiec w Warszawie NIE BEDZIE autostrady A2, tylko droga ekspresowa. W szlaku autostrady jako autentycznej autostrady jest wiec oczywista PRZERWA dlugosci niemal 40 km.
 
 
s17 

Posty: 16
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2013-04-17, 11:10   Autostrada na poludnie od Warszawy jest planowana!

Wypowiedz czlonka SISKOM z forum skyscrapercity (11.09.2008):

Budowa dróg nie polega na tym, "co mi się wydaje", tylko na poważnych analizach ekonomiczno-ruchowych.
Faktem jest, że ta "równoległa do S2 o standardzie autostrady w zbliżonym śladzie do DK50" jest planowana, tyle że na razie zupełnie nie opłacalna.
Nie reprezentujesz chyba opcji, że drogi nalezy budować bez względu na to, czy ich współczynnik opłacalnosci jest większy od 5-8%, czy mniejszy.
UE nawet nie sfinansuje inwestycji, której IRR jest poniżej 5%.
Specjalnie wkleiłem wyżej mapkę z natężeniem ruchu, żeby każdy przekonał się o bezsensie budowy takiej obwodnicy klasy autostrady.

A dwa, "trasa w śladzie zbliżonym do DK50" byłaby sprzeczna z Dyrektywą Siedliskową i tym samym jej budowa byłaby niezgodna z prawem.
Pozwólmy więc może, by o budowie dróg i ich przebiegu decydowali specjaliści, a decyzje były podejmowane na podstawie rzetelnych analiz, a nie na zasadzie "wydaje mi się".


http://www.skyscrapercity...=639909&page=11

W zwiazku z tym budowa autostrady na poludnie od Warszawy JEST PLANOWANA. Tylko ze obecnie nie ma na nia pieniedzy, a zapotrzebowanie na autostrade tylko dla kierunku Berlin - Moskwa z pominieciem Warszawy jest zbyt male. Po budowie ogromnego Centralnego Portu Lotniczego na zachod od Warszawy zapewne sie to diametralnie zmieni i AUTOSTRADA NA POLUDNIE OD WARSZAWY BEDZIE OPLACALNA.

Na dodatek mozna wytyczyc jej szlak z pominieciem MPK, BC, doliny Pilicy, rejonow turystycznych, rezerwatow. Tylko Wisle trzeba przeciac.


Co do tranzytu, to powtórzę raz jeszcze - po to robi się DK50 w wersji praktycznie bezzatrzymaniowej, by tam szedł tranzyt. Droga tej klasy w zupelności wystarczy przez najbliższe 15-20 lat, by w sposób plynny obsłuzyć ruch tranzytowy. Nie ma ekonomicznego uzasadnienia, by wywalać setki milionów z naszych podatków na droge wyższej klasy. Przyjdzie jednak czas na to, by podjąc decyzję o budowie A2 na południe od Warszawy.
Warszawa jest największym i najbardziej obciążonym ruchowo miastem w Polsce, by po zbudowaniu POW wpuszczać na nią tranzyt ciężki. I to tylko dlatego, ze ktoś ze Swarzedza tak uważa. Poza tym jest jeszcze askepkt psychologiczny. Zbyt duże są (były) protesty w Warszawie przeciw POW i innych tras, by teraz ktoś (np. dyr. GDDKiA) powiedział, że po zbudowaniu POW zamknie się DK50 i ruskie tiry pojadą przez Warszawę.
Jasne?
 
 
s17 

Posty: 16
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2013-04-17, 15:18   

http://wikimapia.org/#lan...11439514;288085

Przykładowy wariant autostradowego pierścienia wokół warszawy. 290 km. Nie polecam ze względu na cenę i gleby.

Odcinkiem priorytetowym jest dopełnienie A2 i ma ono największą szansę na powstanie.
 
 
s17 

Posty: 16
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2013-04-21, 09:26   

Wypowiedź członka SISKOM na forum Skyscrapercity:

http://www.skyscrapercity...t=35475&page=55

October 31st, 2005, 04:25 PM

Ja jestem za tym, by doprowadzić wpierw A2 do granic Warszawy, zbudować POW i inne trasy ekspresowe, zbudowac A2 z Konika Starego do Mińska (wraz z obwodnicą tego miasta) i zaraz brać się za łącznik pomiedzy A2, któryby omijał Warszawę od południa (np. na południe od Góry Kalwarii):



Wtedy nikt by bie powiedział, że przez stolicę przejadą tabuny ruskich TIR.
Mielibyśmy w Warszawie inwestycje Państwowe i obwodnice ekspresową, a tranzyt ładnie omijałby miasto.
A2 dzieliłaby się na A2 prim i A2 bis.

Budowanie tego łącznika na południe od Warszawy będzie jednak uzasadnione za 10-15 lat. Do tej pory 50-tka powinna wystarczyć.
A najlepiej, gdyby była to ekspresówka, a nie autostrada.


Według mnie ten łącznik MUSI być autostradą, żeby domknąć A2. Żeby ominąć obszar Natura 2000 Bagno Całowanie i letniska pod Wilgą, trzeba ją przeprowadzić pomiędzy nimi. Przez środek Garwolina autostrada też nie przejdzie... Pomiędzy Osieckiem a Garwolinem są ładne wydmy (Łuczna Góra, Okrągła Góra), które też trzeba ominąć.
 
 
cacura 

Posty: 234
Wysłany: 2013-04-22, 22:32   

Człeku cytujesz jakieś stare wypociny z przed kilku lat - zgadaj się z BOSem od viabaltiki - będziecie stanowić uroczy team :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
s17 

Posty: 16
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2013-04-27, 20:16   

Osobiście nawet mogłoby dla mnie nie być tej autostrady. Ale aktualna Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju ją przewiduje. Nikt nic o tej drodze nie mówi, panuje jakby zmowa milczenia. Ale są tacy, którzy chcieliby wielki autostradowy pierścień wokół Warszawy.

Wypowiedź Roberta_C z siskom na forum skyscrapercity ( February 28th, 2008, 11:41 PM ):

GDDKiA czyni już plany autostrad, które będą omijać Warszawę. Będą one jednak prowadzone w innych rejonach i raczej kilkanaście km (sic!) na poludnie od Góry Kalwarii. Własnie ze względu na uwarunkowania środowiskowe. Od północy Warszawy jest łatwiej, ale oczywiście trzeba ominąć Zalew Zegrzyński.


http://www.skyscrapercity...=466496&page=36

Kilkanaście km na południe? To wpadną w Widły Wisły i Pilicy - siedliskowo-ptasi obszar Natura 2000... Kilka lub ponad 20 km - to by nie wpadły.

Do tego, co napisał Humptyangel dodam jeszcze, że takie rozwiązanie (autostradowy ring) było szczegółowo anlizowane w ostatnich 10 latach.
Wychodzi, że gdyby chcieć najpierw zbudować ring autostradowy gdzies daleko poza Warszawą, a dopiero potem drogi w Warszawie, to musielibyśmy czekać na inwestycje w naszym mieście do około 2025 roku.
Autostrady nie buduje się dlatego, ze komuś się wydaje, że tak ma byc, ale po analizie ekonomicznej, prognozach ruchu, analizie środowiskowej.
Autostradowy ring idący w okolicy DK50 i DK62 może będzie miał swoje uzasadnienie ekonomiczne za kilkanaście lat, o ile w ogóle - o czym później. Polski nie stać na to, by budować puste autostrady, a nie drogi tam, gdzie są one rzeczywiście potrzebne.
Może komuś to wydawać się dziwne, ale to Warszawa generuje gros ruchu. Zarówno osobowego, jak i ciężarowego.

Jako ciekawostkę dodam, że pomysł, by autostrady omijały Warszawę wymyślił Breżniew z końcem lat 70-tych ub. wieku. Gdyby powstała autostrada na olimpiadę w Moskwie, to za poleceniem towarzysza I sekretarza, ominęłaby ona naszą stolicę. Brezniewowi chodziło o zdeprecjonowanie roli Warszawy i by autostrada Berlin - Moskwa ominęła naszą stolicę, co sprawiłoby, że stałaby się ona prowincją Europy.
Pomysł powyższy podchwycili pseudoekolodzy lansując go od kilku lat wbrew wszelkiej argumentacji. Przy czym bez znaczenia dla nich jest, że tereny przez które proponują poprowadzić autostradowy ring przedstawiają duze walory przyrodnicze - Bolimowski Park Krajobrazowy, Chojnowski Park Krajobrazowy, nadwiślańskie ptasie rezerwaty przyrody, Mazowiecki Park Krajobrazowy i bagno Całowanie, które ma się wreszcie znaleźć w sieci Natura 2000. Na chwię obecną w świetle obowiązującego prawa UE, zbudowanie takiego ringu byłoby niemożliwe, bo sprzeczne z Prawem ochrony środowiska i dyrektywami unijnymi.
http://siskom.waw.pl/mapy....-naturalne.JPG

Na rozprawie w Urzędzie Wojewódzkim w sprawie wylotu S-7 na północ, grupka czterech pseudoekologow prezentowała swój projekt autostradowej obwodnicy oparty na wcześniejszych planach Atkins, SETEC, BPRW. Zresztą oni od lat prezentuja to samo. Nie znaleźli ponownie uznania. Na koniec powiedzieli, że były minister środowiska Jan Szyszko ich popiera i będą w takim razie z nim współpracować. To nazwisko mówi samo za siebie...


Autostradę wokół Warszawy zdecydowana większość ludzi traktuje jak science-fiction.

A w Stanach Zjednoczonych bardzo chętnie budują dwujezdniówki... Przesadzają z używaniem samochodu, ale chociaż dzięki temu nie trzeba wyprzedzać po pasie dla jadących z przeciwka.

Tak więc jest wręcz pewne, że pomysł autostradowego pierścienia wokół Warszawy po jakimś czasie powróci. Tylko co wtedy z domami, które będzie trzeba zburzyć przez brak wyznaczenia rezerwy? Na dodatek nie wiemy, kiedy autostrada powstanie. Może w 2050, nie w 2030? Ale jednak kiedyś. Nie jest powiedziane, że autostradowa obwodnica Warszawy nigdy nie powstanie. Przede wszystkim dotyczy to odcinka południowego dla tranzytu Berlin - Moskwa.

TIRy na tory to znacznie lepsza recepta na rozwiązanie tego problemu niż gigantyczny pierścień po żyznych glebach wokół Warszawy.
 
 
cacura 

Posty: 234
Wysłany: 2013-04-28, 17:31   

Czy ty czytasz co inni piszą????? Przestań wypisywać bzdury i opisywać koncepcję z przed paru lat.
Infantylna, obrażająca i nic nie wnosząca do tematu część posta została ukryta



[ Komentarz dodany przez: krotom: 2013-04-29, 09:11 ]
zmoderowane
 
 
mysz leśna 


Posty: 729
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-26, 18:09   

Proszę o skasowanie tego wpisu, bo autostrada A2 nie zostanie puszczona tym samym korytarzem co autostrada A2.
_________________
Obserwacje przyrodnicze - baza danych do pobrania, v. 27.1 (2016-08-14)
Kalkulator fotoprzyrodniczy
A co to ??? A co to ??? A co to leci NAPRAWDĘ ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



I N F O R M A C J A
Forum Przyroda wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas korzystania z naszych usług. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że wyrażasz zgodę na użycie tych plików. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki

© PRZYRODA.org | Noclegi Świerże Górne, Kozienice, Chinów - wysoki standard, niskie ceny!

phpBB by przemo  
POLECAMY
hwww.lto.org.pl

www.kuling.org.pl

www.kp.org.pl

www.nietoperze.pl



REKLAMA




.