a dziś nad Pacynką (w olsie) kolejne spotkanie z czarkami
czarka.JPG
Plik ściągnięto 17 raz(y) 51.75 KB
_________________ Tomasz Figarski "P.P.Ps"
"Poza gospodarczym wyrachowaniem leśnik musi mieć także i szerszy, przyrodniczy punkt widzenia; powinien mieć również na względzie wartość materialnie niewymierną, jaką jest piękno i urok lasu..." W. Koehler, 1961.
A napisz coś więcej na temat okoliczności przyrody, w jakich występował Na czym rósł, kiedy został znaleziony, w jakiej okolicy... Tak wstępnie wygląda mi na jakiś stary owocnik grzyba w stanie dość znacznie posuniętego rozkładu...
No niestety, dysponuję tylko zdjęciem. Spróbuję się dowiedzieć od autora coś więcej. Ale na zdjęciu widać, że wyrósł na pniu ściętego drzewa. Nie znam się zbytnio na przekrojach, ale śmiem twierdzić, że to może być sosna
Aha, o ile pamiętam, to były chyba jakieś czyste leśne ostępy, bo autor sugerował porost-brodaczkę
_________________ www.pajacyk.pl
jedno kliknięcie to 5 gr - niby niewiele, ale wszystko zależy od tego, ile osób kliknie...
Mówcie sobie, co chcecie, a ja jestem przeciw znacznikom nosowym!!!
Bardzo proszę o pomoc w oznaczeniu porostu i czegoś w stylu porost/grzyb. Obydwa gatunki znalezione w lipcu na łagodnym zboczu o ekspozycji S na ciepłolubnej murawie napiaskowej porośniętej z rzadka młodymi sosnami graniczącej z murawami kserotermicznymi. "Kisielcowaty" grzyb rósł obficie na glebie. A może to porost galaretnica czarna Collema fuscovirens? Z góry bardzo dziękuję
2.JPG
Plik ściągnięto 289 raz(y) 37.16 KB
porost.JPG
Plik ściągnięto 8 raz(y) 41.99 KB
1.JPG
Plik ściągnięto 7 raz(y) 43.9 KB
_________________ Interesują mnie stanowiska Orobanche (zaraza)
Temat "Grzyby do oznaczenia" powiniem chyba zmnienic się na temat "Grzyby dziwne i nieoznaczalne"...szkoda ze nie ma jakiegos super fachowca w tym temacie....przesylam fotki mojego dzisiejszego znaleziska z Mikolowa. Grzybki mialy ok 5 cm srednicy