Wysłany: 2004-10-08, 22:35 Jeże Europejskie oraz Afrykańskie Pigmejskie
Witam jestem studentk? SGGW i miłoniczk? jeży europejskich jak i pigmejskich afrykańskich. Zwbieram wszelkie o nich informacje za 3 lata mam zamiar napisać z nich pracę magistersk?.
Póki co udało mi się zebrać wiele informacji, o ich pielęgnacji, pomocy, leczeniu....
Wiekszoć mojej zdobytej wiedzy zameiszczona jest na mojej stronie: www.jeze.republika.pl
S? to różne tłumaczenia, również moje osobiste.
Póki co, borykam się z jednym problemem nie mogę znaleć sokł?dnych rzetelnych wiadomoci co do karmienia bardzo młodych jeżyków do wagi 150 gram, jeli kto posiada jakiegkolwiek informacje o tych zwierzętach bardzo proszę o kontakt
mój gg:3035419
W ksi?żce "strategia ochrony..." czy jako tak jest zdjęcie jeża wschodniego, a pobieżnie przegl?daj?c nie znalazłem żadnego spiu gat. wystepuj?cych na nizinie maz., więc mam pytanie, czy je wschodni występuje w Polsce??
_________________ ceterum censeo Carthaginem esse delendam
generalnie po rysunku na brzuchu... chyba nie minie nas i Akademia w ssakach...
a co do jeża wschodniego i zachodniego to z tego co pamiętam (nie mam map przy sobie) granica przebiega włanie przez Polskę ale większoć terenu obejmuje włanie wschodni
w dodatku nie wiem jak jest ze statusem obu... bo do niedawna nie było zgodnoci co do tego czy to gatunki czy podgatunki
nie było zgodnoci co do tego czy to gatunki czy podgatunki
W częci ksi?zek, które mam widniej? jako podgatunki, ale w necie spotkalem się z nazwami ograniczaj?cymi się jedynie do rodzaju i epitety gatunkowego, więc trudno powiedzieć. Poszperam jeszcze może co się znajdzie.
_________________ "Zabiorę cię ze sob?, jeli chcesz.
Poczujesz, zobaczysz, jeli tylko potrafisz, przebudzić się."
niestety z tymi jeżami jest problem, informacje któe można uzyskać w języku polskim s? nie doć że bardzo ubogie to jeszcze nie jednoznaczne. Jeli kto zna jakie wiarygodne Ľródła o tych stworzeniach bardzo prosze o kontakt.