PRZYRODA Strona Główna PRZYRODA
Forum dyskusyjne PRZYRODA to doskonale miejsce do wymiany informacji, poszerzania wiedzy, rozwiazywania problemow i wszystkiego co tylko zwiazane z przyroda i jej ochrona.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sowa śnieżna
Autor Wiadomość
Anem 


Posty: 2499
Skąd: Sosnowiec
  Wysłany: 2004-02-10, 20:17   Sowa śnieżna

Witam

Czy kto z Was wie może gdzie na południu Polski można było w ostatnich latach zaobserwować osobnika tego gatunku? Chociaż wiem, że to jest niemal niemożliwe, bo gatunek rzadki i przebywaj?cy raczej na północy Polski (jeli już), to może jednak co wiadomo.
 
 
Tetrao 
zacietrzewiony


gko

Posty: 11964
Skąd: Bytom
Wysłany: 2004-02-10, 20:30   

Pojde na latwizne i otworze "pewna" ksiazke, a tam tak stoi:

Dalej na poludniu schwytano ja zima 79 w miejscowosci Male pod Ostrowcem Swietokrzyskim, 15.12.80 pod Staszowem, 21.01.86 zabito w Brozcach na Opolszczyznie oraz jedna widywano od X 92 do 15.04.93 k. miejsc. Suche Lipie gm. Rudnik w Zamojskiem. Najdalej na poludniu stwierdzona pod Nowym Saczem w Beskidzie Malym, dwukrotnie na Gornym Slasku 3.02.93 w Nazielencach i 29.01.00 w Miedzyrzeczu pod Pszczyna...

No a stale miejsce gdzie mozesz ja na poludniu zobaczyc to ... zoo w Chorzowie...

PS avatar bajerancki... Mozemy kiedys zrobic konkurs na avatary , konkurowalbys tylko ze Srokaczem :P
_________________
Szymon Beuch
http://ptakislaska.pl/
 
 
 
MARCOLANIUS 

Posty: 200
Skąd: Elblag
Wysłany: 2004-02-10, 20:32   

Sprobuj w Ogrodach Zoologicznych masz wielkie szanse :mrgreen:
Sorki niemoglem sie powstrzymac :lol:
_________________
Marcolanius
 
 
 
Anem 


Posty: 2499
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2004-02-10, 21:46   

Wielkie dzięki. Ja mam dane tylko do 1988 roku. Sowa ?nieżna to ostatnio moje "marzenie ornitologiczne" więc zbieram wszelkie informacje.

a co do:
MARCOLANIUS napisał/a:
Sprobuj w Ogrodach Zoologicznych masz wielkie szanse


to w ogrodach już widziałem, ale jako nie znajduję w tym wielkiej przyjemnoci.
 
 
Tetrao 
zacietrzewiony


gko

Posty: 11964
Skąd: Bytom
Wysłany: 2004-02-10, 22:04   

Cytat:
moje "marzenie ornitologiczne"


Od grudnia do kwietnia 2002/03 w Pogorzelcach (Bialowieza) zimowala tez polnocna sowa - sowa jarzebata! 8)
Ta to jeszcze wiekszy raryt niz sniezna!!! A tez super ptaszysko...

Najciekawsze jest to ze mimo iz sowa ta zalatuje na poludnie od stalych legowisk niezwykle rzadko, to legi jej wykryto rowniez ...w Czechach! :shock:
_________________
Szymon Beuch
http://ptakislaska.pl/
 
 
 
Srokacz


Posty: 448
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2004-02-10, 22:09   

Koło mnie w Boguchwale facet hoduje w wolierze, ta sowa jest kontuzjowana i skazana na dożywotnie życie w klatce
 
 
 
Tetrao 
zacietrzewiony


gko

Posty: 11964
Skąd: Bytom
Wysłany: 2004-02-10, 22:18   

Cytat:
ta sowa jest kontuzjowana


pochodzi juz z niewoli czy zlapal ja w naturze...?

PS >avatar Srokacza<
ten odcinek widzialem!!!!!! :mrgreen: :lol:
_________________
Szymon Beuch
http://ptakislaska.pl/
 
 
 
Anem 


Posty: 2499
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2004-02-10, 23:22   

Obawiam się, że tegoroczna zima jest zbyt kapryna i te częste, duże wahania temperatury sięgaj?ce 20 stopni różnicy mog? zniechęcić "północne" sowy do zapuszczania się aż tak daleko na południe. Mimo wszystko ostatnia podana przez ciebie lokalizacja z 2000 roku daje nadzieję, że także na "naszym" Górnym ?l?sku czasami pojawia się co ciekawego. :)
 
 
Srokacz


Posty: 448
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2004-02-10, 23:33   

Spróbuje go zapytać i się dowiedzieć
 
 
 
krotom 
administrator
ludź od prądu



Posty: 10394
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2004-02-11, 07:20   

Anem napisał/a:
[...]Sowa ?nieżna to ostatnio moje "marzenie ornitologiczne" [...]

czyżby był zaliczaczem???? przerabialimy tu ostatnio ten temat :lol:
_________________
stare przysłowie pszczół mówi:
Nie pozwalaj wycinać lasu! Kto wie, może kiedyś będziesz musiał zostać partyzantem!
Brodnickie Towarzystwo Przyrodnicze
:cry: Winer'owi & Pawelele... Q pamięci :(
 
 
Tetrao 
zacietrzewiony


gko

Posty: 11964
Skąd: Bytom
Wysłany: 2004-02-11, 10:28   

Cytat:
"naszym" Górnym ?l?sku


Mowisz Siemianowice Slaskie...? Czy masz moze inicjaly J.W. ? :mrgreen:
_________________
Szymon Beuch
http://ptakislaska.pl/
 
 
 
krotom 
administrator
ludź od prądu



Posty: 10394
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2004-02-11, 10:30   

Szymon Beuch napisał/a:
[...]Czy masz moze inicjaly J.W. ?

no tak... same ziomki :lol:
_________________
stare przysłowie pszczół mówi:
Nie pozwalaj wycinać lasu! Kto wie, może kiedyś będziesz musiał zostać partyzantem!
Brodnickie Towarzystwo Przyrodnicze
:cry: Winer'owi & Pawelele... Q pamięci :(
 
 
Hubert 


otop

Posty: 6019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2004-02-11, 12:54   

krotom napisał/a:
Anem napisał/a:
[...]Sowa ?nieżna to ostatnio moje "marzenie ornitologiczne" [...]

czyżby był zaliczaczem???? przerabialimy tu ostatnio ten temat :lol:

Jejku a co w tym złego?? :? Ja np. zawsze chciałem pojechać na Galapagos, żeby te słynne żółwie poogl?dać...
 
 
Anem 


Posty: 2499
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2004-02-11, 15:31   

krotom napisał/a:

czyżby był zaliczaczem???? przerabialimy tu ostatnio ten temat :lol:


Nie. Zaliczaczem nie jestem. Natomiast nie widzę nic złego w tym, że chc?c zobaczyć jaki ciekawy gatunek udajemy się w miejsce gdzie on występuje. Inaczej ja z moim mało ornitologicznym miejscem zamieszkania mógłbym się poszczycić obserwacjami wróbli i sikorek (choć tych ostatnich też za wiele nie ma :) ) Nie należę jednak do tych osób, które prowadz? katalog gatunków które widzieli.

Szymon Beuch napisał/a:

Mowisz Siemianowice Slaskie...? Czy masz moze inicjaly J.W. ? :mrgreen:


Nie moje inicjały to nie J.W. :)
 
 
Tetrao 
zacietrzewiony


gko

Posty: 11964
Skąd: Bytom
Wysłany: 2004-02-11, 16:51   

Cytat:
Nie moje inicjały to nie J.W.


Kurcze, no i wlasnie dlatego nie lubie tych nickow na forach, nigdy nie wiesz z kim gadasz, ani kto Cie np. obraza... :wink:

Z Sienianowic znam jednego onitologa - Krzysztofa Kokoszke... to dopiero wymiatacz i niejakiego Ochmanna (imienia nie pamietam)...
jestes jednym z nich? :lol:
Krzysztof robil prace Ptaki Siemianowic Sl i niezle slyszalem tam macie... derkacze dzierlatki itp.
Jak masz gg to daj numer bo to chyba nie gadki na forum... :wink:
_________________
Szymon Beuch
http://ptakislaska.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



I N F O R M A C J A
Forum Przyroda wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas korzystania z naszych usług. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że wyrażasz zgodę na użycie tych plików. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki

© PRZYRODA.org | Noclegi Świerże Górne, Kozienice, Chinów - wysoki standard, niskie ceny!

phpBB by przemo  
POLECAMY
hwww.lto.org.pl

www.kuling.org.pl

www.kp.org.pl

www.nietoperze.pl



REKLAMA




.