Proszę o pomoc w pisaniu pracy licencjackiej! Jestem studentem 3 roku Wydziału Biologii i Ochrony ?rodowiska na Uniwersytecie ?l?skim (na katedrze Zoologi) W zwi?zu z tym mam pytania:
- do kogo mopżna się zgłosić o udzieleni mi informacji o procesie (akcji) reintrodukcji żółwia błotnego (Emys orbicularis),
- jaka jest możliwoć uczestniczenia w etapach tej akcji i obserwacji żółwi w rodowisku naturalnym,
- jak można skontaktować się z Dyrekcj? Kozienickiego Parku Krajobrazowego (z tego co wiem na jego terenie wypuszczane s? żółwie,
- czy istnieje możliwoć wypożyczenia lub wgl?du do literatury naukowej na ten temat.
Proszę o jak?kolwiek pomoc!
Z góry dziękuję.
p.s. Czy można prosić o numer telefonu w celu kontaktu ! !
1. Co do reintrodukcji, to byla prowadzona we Wloszech, a jak rozumiem, chodzi o dzialania krajowe. U nas reintrodukcja nie byla prowadzona. Sa jedynie prowadzone akcje zabierania z terenu mlodych zolwi, ktore wykluly sie i nie opuscily jamek gniazdowych, a nastepnie po przezimowaniu w warunkach laboratoryjnych, sa wypuszczane w miejscu zebrania. Chyba populacja z Okolnego Lugu (Kozienicki PK) byla zasilana osobnikami z rez. Borowiec, ale nie jestem pewien.
2. Co do literatury - w serii Monografie Przyrodnicze, wydawanej przez Klub Przyrodnikow, ukazaly sie az dwie pozycje poswiecone zolwiowi. Najpierw autorstwa Jablonskiego (nie radze zagladac), potem pod redakcja Bartlomieja Najbara (polecam goraco...). Mozna sprawdzic, czy nie jest dostepna w sklepiku TP Bocian.
3. Kontakt z Kozienickim PK - 0-48 612 34 41.
4. Gdzie mozna podzialac w terenie?? Nie wiem. Dzialania na terenie rez. Borowiec zostaly zaprzestane... Na pewno prowadzone sa dzialania w Chelmskich Parkach Krajobrazowy i w Poleskim Parku Narodowym. Kontakt na Zarzad Chelmskich Parków Krajobrazowych - http://zchpk.w4u.pl , tam pewnie bedzie jakis kontakt z nimi, na Poleski nie mam, ale w ZChPK dostaniesz.
5. Jakby co 607 070 028.
_________________ Marek Kowalski
Towarzystwo Przyrodnicze "Bocian"