FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Google  

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z pozwoleniami na badania herpetologiczne.
Autor Wiadomość
Wężosław 
moderator
Staszek B.

Wysłany: 2007-08-28, 06:41   

Nie jestem jeszcze studentem, ale mam pytanie. Czy studenci prowadzący badania mają zgodę Ministra Środowiska na chwytanie zwierząt? Pytam z ciekawości.

Robert Maślak 

Wysłany: 2007-08-29, 07:43   

A dlaczego mieliby nie mieć ? Na samo chwytanie w celu oznaczenia gatunku i wypuszczeniu zgody nie potrzeba. Zgody są wystawiane albo na studenta albo na promotora. Ministerstwo w tym zakresie działa w sposób skandaliczny i niekompetentny (niestety nie tylko tym), chyba w żadnym cywilizowanym kraju nie trzeba wykonać tylu telefonów, próśb i gróźb, żeby ten papier stamtąd wydobyć.

Wężosław 
moderator
Staszek B.

Wysłany: 2007-08-29, 08:05   

Nie no tak tylko pytam. Mi chodziło o badania, w których się mierzy, waży, znakuje osobniki, a nie tylko oznacza gatunek.
Tak swoją drogą to taką zgodę może chyba tylko sam minister wystawić, nawet Wojewódzki Konserwator Przyrody nie może, może jedynie zezwolić na fotografowanie i filmowanie mogące powodować płoszenie i niepokojenie.

Robert Maślak 

Wysłany: 2007-08-29, 08:40   

Minister musi tylko złożyć podpis i od przygotowania pisma do podpisania upływa niewiele czasu, tyle, że kompletny bałagan wśród urzędników powoduje, że takie pismo przygotowuje się czasem latami. Na jedno zezwolenie czekałem 2 lata (po licznych interwencjach dostałem). Oni tam działają poza prawem, coś takiego jak Kodeks Postępowania Administracyjnego i zawarte tam terminy są im całkowicie obce.

Triturus 

Wysłany: 2008-02-08, 08:26   

Robert Maślak napisał/a:
Na samo chwytanie w celu oznaczenia gatunku i wypuszczeniu zgody nie potrzeba.