Wysłany: 2005-08-22, 18:58 Przygotowanie nietoperza do podróży
W jaki sposób przygotować nietoperza na podróż np do szpitalika w Warszawie(s? jeszcze gdzie w POlsce?) tak by mu już bardziej nie zaszkodzić.Co mu dawać do jedzenia ( młodym i dorosłym) jak i czym go napoić.Czy wyczerpanemu można dać glukozę do popicia czy lepiej wodę i czy należy go karmić od razu czy tylko napoić? Jestem laikiem w tych sprawach więc proszę o pomoc.Czy powinno się go trzymać w płóciennym worku czy lepiej w kartonie(z otworami) i czy musi mieć zwiększon? wilgotnoć w nich-chodzi mi o miskę z wod? czy szmatkę nas?czon? wod??Znalezionego latem wyczerpanego nietoperza w jakich temperaturach należy trzymać w chłodzie czy cieple. Dużo pytań jak na pocz?tek ale na pewno odpowiedzi się wszystkim laikom przydadz?.Wielkie dzięki z góry.
oj dużo tego rzeczywicie... jeli chodzi o szpitalik to niestety jest to już ostatni jaki się ostał... był jeszcze w Salamandrze ale z tego co mi wiadomo musieli go zamkn?ć (ze względów formalno-prawnych... taki to już ten nasz kraj ). Nietoperza najlepiej przywieĽć jak najszybciej do nas wczeniej dzwoni?c do El PoPo: 506063876. Można teoretycznie przewieĽć go wsadzaj?c w poci?g ale to trzeba wczeniej uzgodnić żeby zminimalizować stres u nietoperza. Karmić... hmm... młodego to ciężko wykarmić - z tego co mi wiadomo jeszcze się to u nas w Polsce nie udało (tak, żeby nietoperz był zdolny do lotu - mleko samicy podczas laktacji jest wyj?tkowo bogate w składniki odżywcze, energetyczne, itd). Dorosłe karmimy m?czniakami (larwami). Odradzam jednak samodzielne wychowywania/trzymanie nietoperzy ponieważ można mieć problemy - s? to gatunki dzikie podlegaj?ce ochronie gatunkowej na mocy ustawy więc... lepiej do ostatniego przyczółka posiadaj?cego jeszcze zezwolenie ministra