FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Google  

Poprzedni temat «» Następny temat
Obserwacje nietoperzy
Autor Wiadomość
goblinek 

Wysłany: 2007-04-29, 18:48   

Oto "nasz" kuźnicki nietoperz: :grin:

karlik wiekszy b.jpg
Plik ściągnięto 65 raz(y) 75.03 KB

karlik wiekszy a.jpg
Plik ściągnięto 55 raz(y) 76.81 KB

karlik wiekszy.jpg
Plik ściągnięto 59 raz(y) 94.49 KB

Pin 

Wysłany: 2007-05-05, 21:13   

witam wszystkich w tym temacie :smile: !! Mam obserwację nietoperza z Beskidu Żywieckiego z dnia 2 maja 2007 dokładnie to 10 minut drogi spod leśniczówki Sopotnia Dolna w Sopotni Wielkiej. Oczom nie mogłem uwierzyć w to co widziałem i plułem sobie w brodę że nia mam już baterii w aparacie. Nad asfaltem prowadzącym do składnicy drewna w pełnym słońcu o godz. 17:10 nad moją głową latał nietoperz, oglądałem go przez lornetkę a potem gołym okiem bo lornetka zmoczyła się trochę w strumieniu :? Nie znam się na nietoperzach ale był brązowy, miał nieduże uszka, wielkością przypominał wróbla, ale jego tułów był smuklejszy. Widziałem jak nietoperz prawdopodobnie poluje na owady tuż nad moją głową. W powietrzu latało też sporo puchu z owocującej wierzby, ale to raczej nie przysmak nietoperzy. W między czasie nietoperz zawisł chwilę na gałęzi jesionu i dalej gwałtownymi ruchami szalał w powietrzu tuż nad moją głową. Co ciekawe to nietoperz zalatywał co chwilę nad płynący parę metrów obok drogi potok (nie wiem w jakim celu). Ale napewno musiał zamaczać się nieco bo przelatując nad asfaltem kapło z niego kilka kropel wody, zresztą widać było, że jest mokry jak usiadł na drzewie. Nie wiem czy często nietoperze można spotkać o tej godzinie ale ja stałem jak wryty i patrzyłem na te dziwy z 10 minut i śmiałem się sam do siebie. Proszę o jakiś komentarz do mojej obserwacji :]

green power 
autor 100000 posta

Wysłany: 2007-05-05, 21:27   

doktor P.Ka napisał/a: