witam wszystkich w tym temacie !! Mam obserwację nietoperza z Beskidu Żywieckiego z dnia 2 maja 2007 dokładnie to 10 minut drogi spod leśniczówki Sopotnia Dolna w Sopotni Wielkiej. Oczom nie mogłem uwierzyć w to co widziałem i plułem sobie w brodę że nia mam już baterii w aparacie. Nad asfaltem prowadzącym do składnicy drewna w pełnym słońcu o godz. 17:10 nad moją głową latał nietoperz, oglądałem go przez lornetkę a potem gołym okiem bo lornetka zmoczyła się trochę w strumieniu Nie znam się na nietoperzach ale był brązowy, miał nieduże uszka, wielkością przypominał wróbla, ale jego tułów był smuklejszy. Widziałem jak nietoperz prawdopodobnie poluje na owady tuż nad moją głową. W powietrzu latało też sporo puchu z owocującej wierzby, ale to raczej nie przysmak nietoperzy. W między czasie nietoperz zawisł chwilę na gałęzi jesionu i dalej gwałtownymi ruchami szalał w powietrzu tuż nad moją głową. Co ciekawe to nietoperz zalatywał co chwilę nad płynący parę metrów obok drogi potok (nie wiem w jakim celu). Ale napewno musiał zamaczać się nieco bo przelatując nad asfaltem kapło z niego kilka kropel wody, zresztą widać było, że jest mokry jak usiadł na drzewie. Nie wiem czy często nietoperze można spotkać o tej godzinie ale ja stałem jak wryty i patrzyłem na te dziwy z 10 minut i śmiałem się sam do siebie. Proszę o jakiś komentarz do mojej obserwacji
Co ciekawe to nietoperz zalatywał co chwilę nad płynący parę metrów obok drogi potok (nie wiem w jakim celu
ja też Pawle, jak wiesz, na nietoperzach sie nie znam (choć borowca oznaczyłem ), ale nad potok nadlatywał po to, by się napić
_________________ Tomasz Figarski "P.P.Ps"
"Poza gospodarczym wyrachowaniem leśnik musi mieć także i szerszy, przyrodniczy punkt widzenia; powinien mieć również na względzie wartość materialnie niewymierną, jaką jest piękno i urok lasu..." W. Koehler, 1961.