PRZYRODA Strona Główna PRZYRODA
Forum dyskusyjne PRZYRODA to doskonale miejsce do wymiany informacji, poszerzania wiedzy, rozwiazywania problemow i wszystkiego co tylko zwiazane z przyroda i jej ochrona.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Mazury bez przydrożnych drzew
Autor Wiadomość
Tony 
Ordo Praedicatorum


otop

Posty: 2729
Skąd: Kraków
  Wysłany: 2005-04-14, 22:19   Mazury bez przydrożnych drzew

Rozmawiałem dzi ze znajom?, która ma domek letniskowy koło Mazurskiego Parku Krajobrazowego. To, co opowiadała, zjeżyło mi resztki obciętych włosów na głowie. Podobno na Mazurach trwa wielka akcja wycinania drzew przydrożnych, a w Sejmie jest jaka ustawa na ten temat (czekam na szczegółowe informacje w tej sprawie). Według zwolenników wycinania jest to konieczne, ponieważ dzrewa "zagrażaj? ludziom". Tak naprawdę chodzi o to, że przez Mazury jexdzi coraz więcej TIRów, którym przydrożne drzewa przeszkadzaj?. Projekt wycięcia wszystkich przydroznych drzew na Mazurach wspiera również m.in pan Krzysztof Hołowczyc.
Ponieważ była to krótka rozmowa i cały czas czekam na szczegóły być może co jest wyolbrzymione. Jednak wieci sa bardzo niepokoj?ce i bardzo prosze wszystkich, którzy co w tej sprawie wiedz?, o odezwanie się na forum.
 
 
 
Piotr Sroka 


Posty: 16
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2005-04-15, 01:00   

nie wiem ile prawdy w wiesciach o Mazurach , ale z mojej obserwacji wynika , że tn? , gdzie tylko mog? i co popadnie ...pretekstem zawsze jest zagrożenie . A czasem chyba tn? dla zasady .
 
 
 
p@nzio 
Fantasta Forum


Posty: 615
Skąd: Bytom
Wysłany: 2005-04-15, 07:08   

No nie!! :( Przecierz te zadrzewione drogi Mazur to była poprostu magia. To tworzy taki niesamowity nastrój... Chc? to powycinać? Buuuu...
_________________
 
 
 
grzegorzb 


Posty: 1433
Wysłany: 2005-04-15, 08:59   

Jednym z orendowników wycinania drzew jest niejaki poseł Florek - który w swojej petycji napisał iż drzewa przy drogach nalezy wycinać bo przestały spełniać swoj? funkcję - kiedys gdy drogi nie były odsnieżane wyznaczały trase drogi dla furmanek - dzis nie ma furmanek wiec i drzewa niepotrzebne.
Ale cóz zawdzięczamy to naszemu DOP - w nowej ustawie znink?ł zapis uzgadniania wycinej z WKP - na efekt nie trzeba było długo czekać.
 
 
Alcedo 
Piotr Guzik


Posty: 6452
Skąd: Krosno/Kraków
Wysłany: 2005-04-15, 09:08   

grzeborzb napisał/a:
dzis nie ma furmanek wiec i drzewa niepotrzebne
wręcz genialny pomysł... ciekawe czy w tym roku zdaje mature... :roll: :/
_________________
Przyznane tytuły: Tańczący z Zimorodkami oraz Al-Szybki Bill
 
 
kessy 
Sokola Pani :>


Posty: 8915
Skąd: Toruń
Wysłany: 2005-04-15, 21:54   

Interesuj?ce. Jaka jest podstawa prawda pozwalaj?ca na takie "akcje"? Zdaje się, że temat był już poruszony przy okazji okaleczania drzew w miecie, ale nie wiem czy do wycinek pozamiejskich s? te same przepisy...
(w Toruniu poobcinali prawie do zera konary przy nowo wybudowanym Multikinie - będzie widać reklamy... :twisted: )
_________________
Why should I hate you? You're perfect. It's you who should be hating me.
No good deed goes unpunished.

[i] Winer [i]
 
 
grzegorzb 


Posty: 1433
Wysłany: 2005-04-18, 11:24   

To polecam lekture tego "wykwitu mysli intelektualnej" sci?gnięte z z formum entomologicznego:
po lekturze wiadmo kogo odstrzelić - jak stwierdził Potrek S.

> STOP ?MIERCI NA PRZYDROŻNYCH DRZEWACH !
> APEL O WYCINKĘ DRZEW PRZYDROŻNYCH.
> Apelujemy do wszystkich urzędów państwowych i władz samorz?dowych
> odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na drogach publicznych w Polsce o pilne
> podjęcie działań zmierzaj?cych do całkowitej wycinki drzew rosn?cych na
> poboczach. Drzewa te zagrażaj? bezpieczeństwu uczestników ruchu drogowego i
> przyczyniaj? się do około 20% miertelnych wypadków na polskich drogach.
> Zwyczaj sadzenia przydrożnych drzew wywodzi się z dawnych czasów, kiedy
> to podróżowano konno, a drogi były nieutwardzone. Wtedy to drzewa wyznaczały
> linię drogi – miało to niemałe znaczenie w nocy czy po obfitych
> opadach niegu. W czasie wojen drzewa osłaniały ruchy wojsk. Latem cień
> drzew dawał ulgę w czasie upałów. W tamtych czasach przydrożne drzewa
> spełniały bardzo pożyteczn? rolę. W miarę rozwoju motoryzacji, poprawy
> jakoci dróg i wzrostu prędkoci podróżowania, przydrożne drzewa stawały się
> coraz większym zagrożeniem w ruchu drogowym, gdyż każde wypadnięcie pojazdu
> z drogi i zderzenie z pniem drzewa przeważnie kończy się tragicznie.
> Wypadnięcie z drogi może się przydarzyć każdemu kierowcy, szczególnie
> młodemu, pocz?tkuj?cemu, ale ci najbardziej dowiadczeni też popełniaj?
> błędy. Wystarczy chwila dekoncentracji, odwrócenie uwagi, zła ocena stanu
> nawierzchni, zbyt szybkie wejcie w zakręt, nagłe hamowanie, przemęczenie,
> zasłabnięcie, czy nawet zanięcie za kierownic?. Do wypadnięcia z drogi nie
> zawsze dochodzi z winy kieruj?cego. Często następuje to z winy innych
> użytkowników dróg, np.: pojazd jad?cy z przeciwka wpada w polizg, lub gdy
> ma nagł? awarię i kierowca traci panowanie nad pojazdem, gdy kierowca
> pojazdu jad?cego z przeciwka jest pijany, lub zasłabnie za kierownic?, gdy
> niedowiadczony kierowca niebezpiecznie prowadzi pojazd, czy zajeżdża drogę.
> Do tego samego doprowadzić może próba ominięcia pieszego, zwierzęcia lub
> rowerzysty, gdy nagle wtargn? na jezdnię. Jeżeli przy drodze nie ma drzew,
> takie sytuacje nie oznaczaj? zazwyczaj nic groĽnego. Pojazd l?duje na
> poboczu, w krzakach lub w polu, a w najgorszym przypadku - w rowie. Nawet
> gdy dojdzie do przewrócenia się pojazdu lub do tzw.
> „dachowania”, podróżni maj? ogromne szanse wyjć z takiej
> przygody bez szwanku. Niestety, zarz?dcy dróg publicznych w Polsce sadz? na
> poboczach, blisko krawędzi jezdni miliony drzew, czego efektem jest mierć
> lub kalectwo tysięcy podróżnych, których pojazd wypadł z drogi.
> Często wypadnięcie z niej spowodowane jest fatalnym stanem nawierzchni. Do
> utraty panowania nad pojazdem i wypadnięcia z drogi może przyczynić się
> nieoznakowana dziura w jezdni, koleina, garb lub wybój, liska nawierzchnia
> (nawet gdy jest sucho), kałuża, rozlany olej, rozsypany żwir, błoto lub
> glina naniesione na jezdnię przez maszyny rolnicze, czy zła geometria drogi.
> Dla motocyklistów niebezpieczne s? nawet poziome znaki na jezdni malowane
> zbyt lisk? farb?, czy okruchy hartowanego szkła leż?ce na jezdni po
> kolizji. Wypać z drogi możemy również wskutek niemożliwej do przewidzenia
> nagłej awarii technicznej pojazdu, np. nagłe pęknięcie opony podczas jazdy,
> pęknięcie dr?żka układu kierowniczego, pęknięcie półosi koła, wyciek podczas
> jazdy płynu hamulcowego. Jeżeli przydarzy się to na drodze, gdzie rosn?
> przydrożne drzewa, wówczas te pożyteczne roliny mimowolnie wykonaj?
> makabryczn? egzekucję na niewinnych użytkownikach dróg. Największa
> katastrofa z udziałem autobusu i drzewa wydarzyła się 2 maja 1994 pod
> Gdańskiem. Wskutek pęknięcia opony podczas jazdy, autobus wypadł z drogi i
> uderzył w przydrożne drzewo. Siła bezwładnoci w zetknięciu z pniem drzewa
> spowodowała krwaw? masakrę, w której zginęło ponad 30 osób.
> Drzewo, rosn?ce blisko krawędzi jezdni, jest tak samo niebezpieczne, jak
> wojskowa mina przeciwpancerna i podobnie jak mina nie uczyni nikomu krzywdy,
> dopóki kto na ni? nie najedzie.
> Czy urzędnikom odpowiedzialnym za nasze drogi, tak trudno porównać skutki
> wypadnięcia pojazdu z drogi na odcinku poroniętym drzewami, do skutków
> identycznego zdarzenia na odcinku wolnym od przydrożnych drzew a następnie
> wyci?gn?ć z tego porównania właciwe wnioski?
> Przydrożne drzewa powoduj? wiele zagrożeń w ruchu drogowym. Utrudniaj?
> kierowcom obserwację pobocza, zasłaniaj? widocznoć na zakrętach i łukach
> jezdni, przed skrzyżowaniami, przejazdami kolejowymi czy przejciami dla
> pieszych.
> Utrudniaj? swobodny zjazd na pobocze w celu ominięcia niebezpiecznej
> sytuacji na drodze lub nagle zauważonej przeszkody. Utrudniaj? poruszanie
> się pieszych, rowerzystów i zwierz?t poboczem drogi. Utrudniaj? obsychanie
> jezdni, a system korzeniowy powoduje rozsadzanie nawierzchni. Odrastaj?ce
> konary i gałęzie utrudniaj? przejazd wysokim pojazdom i zwykle zasłaniaj?
> ważne znaki drogowe. Migotanie wiatła słonecznego podczas jazdy alej?
> drzew, może wywołać u kierowcy zaburzenia widzenia i opóĽnienie czasu
> reakcji. Do polizgu i wypadnięcia z drogi może doprowadzić warstwa leż?cych
> na jezdni lici, pod któr? nieraz znajduje się szron. Taki sam efekt może
> spowodować warstwa rozgniecionych owoców dębu lub kasztanowca, zwłaszcza po
> opadach deszczu. Zim? cień rzucany przez gęste konary na jezdnię utrudnia
> stapianie powłoki lodu lub osuszanie nawierzchni, co przy zmianach
> temperatury powoduje, że sucha jezdnia na odcinku wolnym od przydrożnych
> drzew niespodziewanie zamienia się w lizgawicę na poroniętym drzewami
> odcinku drogi.
> Dużym zagrożeniem dla podróżnych s? gałęzie leż?ce na jezdni po burzy lub
> opadach mokrego, lepkiego niegu. Zmuszaj? one kieruj?cych do gwałtownego
> hamowania, co grozi polizgiem i wypadnięciem z drogi wprost na drzewo lub
> do bardzo niebezpiecznego manewru ich omijania, co z kolei grozi czołowym
> zderzeniem z pojazdem jad?cym z przeciwnego kierunku. W podobnych
> okolicznociach doszło do tragicznego wypadku w dniu 17 paĽdziernika 2004
> pod Lublinem, w którym zginęło kilku sportowców ze ?widnika. Gdyby nie gał?Ľ
> leż?ca na jezdni, tej tragedii by w ogóle nie było.
> Bardzo niebezpieczne s? drzewa rosn?ce przy drogach wiod?cych przez obszary
> lene. W naturalny sposób przechylaja się one w stronę jezdni, gdyż jest tam
> więcej wiatła słonecznego. Duży przechył coraz bardziej nadwyręża system
> korzeniowy aż w końcu wystarczy podmuch wiatru, rozmiękczenie gleby,
> przyrost masy drewna lub lekka wibracja terenu, by takie drzewo przewróciło
> się na jezdnię.
> Przydrożne drzewa przyczyniaj? się do tysięcy tragicznych wypadków na
> polskich drogach. Ale to nie drzewa s? winne, gdyż o tym, gdzie one rosn?,
> decyduj? ludzie maj?cy zdolnoć logicznego mylenia i przewidywania skutków
> i następstw swoich decyzji. Drzewa mog? rosn?ć w lesie, w parku, na skwerze
> czy w ogrodzie i cieszyć człowieka swym pięknem, pełni?c jednoczenie wiele
> pożytecznych funkcji. Niestety, mog? też rosn?ć na poboczach dróg, siej?c
> niepotrzebnie zniszczenia i kalectwo, cierpienia i mierć.
> Drzewa rosn?ce blisko jezdni stwarzaj? szczególne zagrożenie w czasie
> silnych wiatrów, a zagrożenie to dotyczy nie tylko użytkowników dróg. Gdy
> prędkoć wiatru przekroczy 100km/h na jezdnię spadaj? duże ułamane konary,
> które mog? przygnieć pojazd i ranić lub zabić podróżnych. Gdy prędkoć
> wiatru wzronie, przewracaj? się na jezdnię powyrywane z korzeniami drzewa,
> całkowicie tarasuj?c drogi. Tylko w jednym dniu 18 listopada 2004 miało
> miejsce kilka tego typu wypadków: w Starogardzie Gdańskim na jad?cy w
> kierunku Chojnic samochód upadło przydrożne drzewo, zabijaj?c dwie osoby, w
> Pruszczu Gdańskim drzewo runęło na samochód rani?c dwie osoby, w Giżycku
> drzewo przewróciło się na samochód, zabijaj?c osobę, która kierowała
> pojazdem itd.
> Odblokowywanie zatarasowanych przez powalone drzewa dróg trwa nieraz bardzo
> długo i w tym czasie podróżni zmuszeni s? do długich postojów lub objazdów,
> przez co ponosz? straty materialne. Natomiast mieszkańcy miejscowoci, do
> których prowadz? zatarasowane drogi, pozbawieni s? możliwoci korzystania z
> pomocy Pogotowia Ratunkowego, Straży Pożarnej, Policji i innych służb
> ratowniczych. Przykładem może tu być huragan, jaki miał miejsce w rejonie
> Pisza 4 lipca 2002. Silny wiatr powyrywał z korzeniami około tysi?ca
> przydrożnych drzew, całkowicie tarasuj?c ponad 250 kilometrów dróg
> publicznych. Podobne huragany wydarzaj? się w różnych rejonach kraju i w
> naszym klimacie s? zjawiskiem całkowicie normalnym.
> Jak to możliwe, że w III RP, będ?cej demokratycznym państwem prawnym, w
> latach 1990-2004 przydrożne drzewa przyczyniły się do mierci około 20
> tysięcy i okaleczenia ponad 100 tysięcy użytkowników dróg publicznych.
> Przecież Konstytucja RP zapewnia każdemu prawn? ochronę życia, prawo do
> bezpiecznych warunków pracy, ochronę przed działaniami zagrażaj?cymi zdrowiu
> i bezpieczeństwu, itp. Dlaczego urzędy odpowiedzialne za bezpieczeństwo na
> drogach dopuciły do tak ogromnej liczby ofiar? Dlaczego nadal ignoruje się
> zagrożenia powodowane przez drzewa rosn?ce przy drogach? Dalsze tolerowanie
> tego stanu jest niedopuszczalne i wiadczy wył?cznie o braku elementarnego
> szacunku dla życia i zdrowia uczestników ruchu drogowego. Usprawiedliwianie
> obecnej sytuacji ochron? przyrody i ekologi? jest wielkim nadużyciem. Te
> piękne idee powinny służyć wartoci nadrzędnej, jak? jest dobro człowieka.
> Ich realizacja nie może odbywać się kosztem życia i zdrowia tysięcy
> obywateli.
> Działania urzędów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na drogach publicznych
> musz? polegać na eliminowaniu wszystkich możliwych do usunięcia zagrożeń, a
> nie na ich namnażaniu. Drzewa rosn?ce na poboczach nie s? niezbędnym
> elementem infrastruktury drogowej i należy je możliwie niezwłocznie wyci?ć.
> Pobocza należy obsadzać innymi, bezpiecznymi dla użytkowników dróg rolinami
> krzewiastymi, które nie tworz? grubego pnia np. krzewami bzu, głogu,
> tarniny, leszczyny, tui, jaminowca, czeremchy, nieguliczki, forsycji,
> kaliny, kruszyny, wierzby energetycznej.
> Najwyższy czas przerwać to niekończ?ce się pasmo niepotrzebnej, bezsensownej
> mierci i cierpienia rannych. Najwyższy czas położyć kres gigantycznym
> stratom moralnym i materialnym Najwyższy czas zrozumiec, że na obecnym
> etapie rozwoju motoryzacji, pobocza dróg nie s? właciwym miejscem do
> sadzenia drzew. Najwyższy czas powiedzieć stanowczo:
> S T O P ?MIERCI NA PRZYDROŻNYCH DRZEWACH !
>
> Sulęcin 12.04.2005.
>
> Apel podpisali:
> Edward WoĽniak – inicjator apelu - ul. J.Ch. Paska 54, 69-200 Sulęcin,
> e2rdwo@vp.pl , tel. 095 755 41 56.
> Obywatelski Ruch Obrony Praw Człowieka i Walki z Korupcj? /Zb?szynek/
> Stowarzyszenie Nasze Bezpieczeństwo /Opole/
> Stowarzyszenie Psychologów Transportu w Polsce
> Stowarzyszenie Ania – Bezpieczna Droga /Gdynia/
> Stowarzyszenie Przeciw Przemocy /LódĽ/
> ?rodkowopolska Fundacja Pomocy Ofiarom Wypadków Komunikacyjnych /Warszawa/
> Mirosław Naleziński, 81-457 Gdynia, Stoczniowców 11/2
> Piotr Walendowski, Paderewskiego 40c/9, 63-400 Ostrów Wlkp.
> Grzegorz Wichłacz, Paderewskiego 40/9, 63-400 Ostrów Wlkp.
> Grzegorz Ksi?żek, ul.W. Roentgena 23/26, 02-781 Warszawa.
> Agnieszka Wichłacz, 63-400 Ostrów Wlkp, Paderewskiego40/9
> Wojciech Grabowski, Zeromskiego 2/3 69-200 Sulęcin
> Teresa Walendowska, Paderewskiego 40c/9, 63-400 Ostrów Wlkp
> Zbigniew Banasik, 63-400 Ostrów Wlkp, Jankowskiego 8c/10.
> Jacek Pola, 69-200 Sulęcin, os. Kopernika 6F/9
> Janina Walendowska, 63-400 Ostrów Wlkp, Armii Krajowej 8d/12
> Violetta Banasik, Jankowskiego 8/10, 63-400 Ostrów Wlkp.
> Mariola Marczak, 69-100 Lubniewice, os. Trzcińce
> Maciej Czowgan 10sekund@vp.pl
> Jerzy Półkarz sztab@ratownictwo.org
> Krystyna Winiewska kj.biuro@post.pl
> Regina Roj Starogard Gdański
> Lukasz Malinowski ul. S?dowa 5/11, 13-230 Lidzbark
> Karol Murawski ul. Jarzębinowa 9, 13-230 Lidzbark
> Maciej Sablik redakcja@motoweb.pl
> Elżbieta Banasik Jankowskiego 8/10, Ostrów Wielkopolski
> Piotr Leszczyński ratownictwo@tlen.pl
> Tadeusz Chochulski 66-437 Lemierzyce 13
 
 
Rey 


Posty: 8448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-04-18, 16:34   

No to jak się władze tego posłuchaj? niedługo nie będziemy mieć żadnych przydrożnych drzew - nie tylko na Mazurach :?
_________________
Marcin
The Show Must Go On
 
 
 
Lutek 

Posty: 249
Skąd: Gryfino
Wysłany: 2005-07-22, 13:05   

Czeć.

Na temat wycinanych masowo drzew rosn?cych przy drogach można przeczytać tu:

http://serwisy.gazeta.pl/df/1,34467,2823101.html

Pozdrawiam
Łukasz
 
 
grzegorzb 


Posty: 1433
Wysłany: 2005-07-22, 14:35   

Na dniach albo już weszła w życie nowelizacja ustawy o ochronie przyrody. Wycinka drzew ma wymagać decyzji a nie tylko akcepracji tzw planu wyrębu. W planach jest podobno kolejna nowelizacja w której wycinka drzew bedzie wymagała opinii WROP.
 
 
Kejbii 
Kejbii


Posty: 10266
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2005-07-23, 02:03   

Ano tn?. W Mikołajkach wycięli szpalery drzew na drodze do hotelu Gołębiewski :evil: :evil: :evil:
_________________
https://www.facebook.com/...i/photos_albums
Kazik - Piosenka Milipantów
http://www.youtube.com/watch?v=fHp1NviVGZs
Nauka jest metodą badania świata, a nie raz na zawsze ustaloną wizją świata, więc nie ma gwarancji, że uprawomocni oświeceniowe ideały ludzkiej racjonalności - John Gray, London School of Economics
 
 
 
kara 


Posty: 244
Skąd: warszawa
Wysłany: 2005-07-25, 08:34   

Ten tekst jest niesamowity... napisał go jaki maniak... ciekawe sk?d wzi?ł fakt, że tyle ludzi zginęło "przez drzewa", jako wierzyć mi się nie chce...
Id?c tym tropem można napisać np. apel o wycinkę drzew w lasach generalnie, mało to grzybiarzy i innych zbieraczy runa lenego zginęło z powodu przewracaj?cych się drzew, a przecież zdrowie i życie człowieka jest, jak czytamy powyżej, priorytetem albo upić wszystkie psy i koty, mało to ludzi zostało pogryzionych, ba nawet zagryzionych przez te zwierzęta, a i jeszcze: zatłuc wszystkie żubry, łosie, jelenie, dzki i inne wredne lene stwory, mało to nieszczęsnych kierowców zginęło na drogach w wypadkach z udziałem dzikich zwierz?t........
:shock:
 
 
Diafora 


Posty: 1339
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-07-26, 16:35   

Trudno powiedzieć, że tekst nie ma w sobie krztyny racji (wprost nie sposób) jednak uważam że jest doć maniakalny ("konstytucja gwarantuje ochrone życia" bla.. bla.. bla..) niechże w końcu wprowadz? prohibicje, bo ile to wypadków jest z udziałem pijanych :?

Zamiast psioczycz na Pana nawiedzonego (czy kto tam napisał ten tekst), który się deczko zaglapował, bo zaraz zgodnie z jego spiskow? teori? dziejów będziemy wycinać lasy w promieniu 15 (conajmniej) metrów od drogi, trzeba sięgn?ć po argumenty za pozostaniem drzew (nie dla wszystkich s? one oczywiste)
_________________
N I E M A S P R A W I E D L I W O Ś C I
J E S T E M T Y L K O J A
ŚMIERĆ

 
 
SMUGA 
arborysta


Posty: 150
Skąd: chłop z miasta
Wysłany: 2005-08-21, 23:05   

Ja tak sobie mylę, że niebagatelne znaczenie ma tu przysłowie: "jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo, że chodzi o kasę'... Modne, bowiem, stało się to, że prace przy usuwaniu drzew przydrożnych (zwłaszcza na terenach o duzym bezrobociu - a takie sa Mazury) wykonuj? mieszkańcy pobliskich miejscowoci, w zamian za drewno (a nie za pieni?dze)... A jeżeli zdarza się przetarg, to coraz częciej wygrywaj? go nie firmy specjalistyczne, ale nieduże miejscowe tartaki... Też w zamian za drewno... Bo... Naprawdę można przyciac fachowo drzewo tak, by wygl?dało zdrowo i naturalnie w miarę, a przy tym było i bezpieczne... Ale wtedy wchodza w grę konkretne pieni?dze...
Według mnie powinno obj?ć się ochron? czynn?, może nie wszystkie, ale naprawdę wartociowe zadrzewienia przydrożne... A mamy ich sporo... Sorki... Mielimy... :?
_________________
Pozdrawiam...

- Wojtek M.
 
 
 
grzegorzb 


Posty: 1433
Wysłany: 2005-08-22, 08:55   

SMUGA napisał/a:
Według mnie powinno obj?ć się ochron? czynn?, może nie wszystkie, ale naprawdę wartociowe zadrzewienia przydrożne..

Wiec tylko można podziękować pani Symonides i Wróblowi z DOP którzy aktywnie przyczynili się do tego że w nowej ustawie o ochronie przyrody wykreslono zapis uzgadniania wycinek z WKP.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



I N F O R M A C J A
Forum Przyroda wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas korzystania z naszych usług. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że wyrażasz zgodę na użycie tych plików. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki

© PRZYRODA.org | Noclegi Świerże Górne, Kozienice, Chinów - wysoki standard, niskie ceny!

phpBB by przemo   - mangi
POLECAMY
hwww.lto.org.pl

www.kuling.org.pl

www.kp.org.pl

www.nietoperze.pl



REKLAMA




.